Skolavslutning - Johannes 15:16

I torsdags var det skolavslutning och jag slutade nian. Jag såg fram emot att sluta men när vi väl hade slutat så var det andra känslor. De flesta högstadieskolor har inte sådan skolavslutning som man oftast har när man går på lågstadiet, men vi hade en skolavslutning, med alla klasser och med massa föräldrar. Jag hade nog halva släkten med mig, eller iallafall mina föräldrar och mor och farföräldrar.

Efter avslutningen med skolan så åkte vi alla upp till min mormor och morfar. Jag fick lite pengar och blommor, men så fick jag också ett kort, av min farmor och farfar. Det var ett bibelord som jag hört många gånger men det blev just så speciellt när jag fick det av dem. Det var Johannes 15:16: "Ni har inte utvalt mig, utan jag har utvalt er och bestämt om er att ni skall gå ut och bära frukt, sådan frukt som består, för att Fadern må ge er vad ni än ber honom om i mitt namn"

Farmor läste bibelordet högt för mig och sa sedan att Gud har utvalt mig. Hon sa att Gud har stora planer i mitt liv och att jag ska be om det jag behöver till Gud för att han kommer ge mig det.

Visst, min farmor gav det bibelordet till mig, men idag tänker jag ge det till er. Gud har utvalt var och en av oss och han har så stora planer för både dig och mig.

Så.... Gud har valt dig, men väljer du Gud?

För det är så som Jesus säger: "Ni har inte utvalt mig, utan jag har utvalt er och bestämt om er att ni skall gå ut och bära frukt, sådan frukt som består, för att Fadern må ge er vad ni än ber honom om i mitt namn"


Kommentarer
Postat av: Anonym

åh, önskar att du var lite mer aktiv :( Älskar din blogg. fast du har kanske fullt upp just nu..

Hoppas iallafall på ett nytt inlägg snart :D

2012-06-22 @ 19:44:33
Postat av: Svar! Iamsure

Ja hej förlåt, jag har ganska fullt upp just nu. Sommarlovet är inte riktigt ledig tid ändå :( jag ska försöka skriva nu imorgon eller något, jag ska ligga på! :)

Glad att du är inne och vill läsa mer! Jag ska skriva mer, jag lovar :)

Glad midsommar på dig! :)

2012-06-22 @ 22:19:16
URL: http://iamsure.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad bra, tack :D

Glad midsommar på dig med! :D

2012-06-24 @ 11:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0