Blicken fäst på Gud. Livet är inte lätt.

Det var ett tag sen jag skrev nu, jag vet. Ärligt talat har jag försökt så många gånger men jag har trots det, inte kommit fram till något bra att säga, vilket i vanliga fall inte brukar vara så svårt. 

Jag tipsade en tjej förra veckan, om vad hon skulle göra för att jobba på sin tro och sitt liv då hon hade det jobbigt. Det intressanta i det var att jag kom på mig själv med de orden jag sa, för att det var exakt de orden som jag själv behövde höra. Jag har haft det ganska jobbigt på senaste tid. Varför vet jag inte, jag har bara haft det och har det fortfarande. Så kanske borde inte jag skriva dessa orden ikväll, jag gör det ändå för att påminna både dig och mig om hur det ligger till.  

Du vet, vi har alla något vi jobbar med, något som vi kanske tycker är svårt. Vare sig vart du är idag, om livet är på topp eller inte, kan du kanske spara det det jag skriver på minnet. Jag har det jobbigt nu och du kanske har det en annan gång, men kom ihåg att Gud är där och älskar dig! Ge alltså inte upp! :

"Ha blicken fäst på Gud. Har vi den på oss själva tappar vi oftast bort oss. Så ha din blick fäst på Gud. Livet är inte lätt. Jesus säger aldrig att det är lätt men Jesus finns där och vill hjälpa dig genom din svåra situation. Fokusera på Gud - lita på honom! Sätt ditt hopp till Gud och ge allt till honom. Ha din blick fäst på Gud". 



Kommentarer
Postat av: David

Jag har saknat dina inlägg och är glad över att se dig skriva igen, om än lite bekymrad över vad du skriver. Jag känner igen mig så väl och det suger när livet är tufft. Vi är ofta bra på att ge råd hela tiden som andra ofta behöver höra, men ibland måste vi också öva på att ta till oss både de råden vi får från andra, men också lyssna till de kloka tankar vi ibland riktar till andra. Både på gott och ont så klarar vi inte leva "perfekt" för egen maskin, men Jesus finns vid vår sida, Gud är med oss, liksom våra kristna bröder och systrar stöttar oss. Som du själv avslutar med, håll din blick fäst på Gud, när vi själva inte kan nog, då vägleder och räddar Gud.

Jag har själv en katastrofal period i mitt liv så motivationen till det mesta är död och där skolan och det vanliga livet börjar ta stryk. Man vill bara försvinna bort, men jag ska nog också försöka sätta mitt hopp till Gud, lita på att han ger mig kraft nog att ta mig vidare, lita på att han bär mig.

Du har säkert läst liknelsen om fotspåren i sanden förut, men läs den på nytt - ingjuter mod och trygghet!

Jag ska be för dig! Kämpa på!

Svar: Tack David! Betyder mycket att du säger så och det du skriver hjälper mig alltid lika mycket! Det är mycket bättre nu och att fästa sin blick på Gud hjälper verkligen. För Gud är där och hjälper oss - varje dag! Det är så underbart! Vi kristna behöver varandra, vi behöver stödja upp varandra! Jag är så tacksam för det!
Jag vet att jag varit seg på att svara. Jag läste det direkt när du skrev och trots att jag inte svarat så har jag bett för dig med! Hoppas att din motivation kommit tillbaka! För säkerhetens skull ska jag be för det men ändå fortsätta be för dig!
Fotspåren i sanden behövdes - tack!

Gud välsigne dig David! Kämpa på du med!
Linnea Amanda Sandgren

2013-03-12 @ 00:28:09
Postat av: Natha

Klok du är! Kämpa på, tillslut tar tunneln slut.

Svar: Tack Natha! Fortsätt kämpa du med!! :)
Linnea Amanda Sandgren

2013-03-27 @ 20:30:01
Postat av: David

Amen! Gott att höra. Tackar så mycket, det betyder mycket för mig med!

Herrens frid!

2013-04-07 @ 21:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0