Att lyssna på det Gud har att säga.

Det har inte gått mer än en vecka av detta nya året och jag kan inte förstå hur mycket Gud faktiskt har talat till mig på den här korta tiden. Jag började året på UNITE och direkt där efter på Bosarp. Ibland kan man tänka att Gud talar till oss bara lite då och då, men så är det inte. Sanningen är den att han alltid talar till oss, han vill alltid tala med dig. Det gäller bara för dig att lyssna! 
 
Jag hade i slutet av året ganska jobbigt med att skriva här. Jag hade så mycket i skolan och all min tid bara försvann. Jag visste inte vad jag skulle skriva och allt kändes bara så fruktansvärt jobbigt. En vän till mig har också en blogg och alla verkade uppskatta den så mycket och det kändes liksom onödigt för mig att skriva här. För att människor såg mer till det min vän skrev, än till mig. Jag vet, man ska inte jämföra sig. Men jag gjorde det och det var så sjukans jobbigt och det tycker jag delvis fortfarande. Jag visste att Gud ville att jag skulle skriva och jag bad om det men jag kunde tillslut bara inte. Jag skrev någon gång då och då men det slutade med att inget blev tillräckligt bra så jag la av för ett tag. Under tiden så bad jag ändå mycket för det. Jag ville ju skriva men jag kände att det inte var någon idé. Nu häromdagen kom jag hem ifrån Bosarp och under de dagarna jag hade varit där, så talade Gud till mig såå många gånger. 
 
Jag var på Bosarp som jag alltid har varit. Det börjar först med att en tjejkompis till mig kommer fram och berättar hur mycket bloggen betyder för henne. Hur mycket den har hjälp henne. Okej tänkte jag. Det var väl bra det. Tiden gick och en efter en av mina vänner tog upp min blogg och sa "Fortsätt skriv!". Jag förstod var de sa och fattade inte förrän senare att det var Gud. Efter att en efter en hade kastat detta på mig så förstod jag poängen med vad Gud ville säga. Jag hade länge tyckt det var jobbigt med att skriva för att människor inte verkat uppskatta det men jag hade ju egentligen helt fel. Det jag skrivit har fått betyda något och ville att jag skulle fortsätta. För många av er kanske detta bara låter som en slump. Men jag hade bett om det så mycket och Gud bara kastade kommentar efter kommentar rätt i ansiktet på mig, tyvärr så tog det bara lång tid innan jag själv förstod vad det var han ville.
 
Jag tror att det ofta kan vara så. Det kanske inte handlar om att skriva på en blogg men kanske om något helt annat. Gud säger saker till dig gång på gång. Det kan vara svårt att se men oftast är det för att vi själva väljer att inte höra. Jag hade liksom stängt in mig med att det min vän skrev var bättre och att det inte fanns en mening med detta, samtidigt som Gud hade försökt tala till mig så många gånger och visa motsatsen av det. Det är ofta de saker som du har problem med som Gud vill prata om. Det du behöver höra ifrån Gud kanske är rakt framför näsan på dig, bara att du själv inte vill förstå det. Jag tackar Gud för att jag tillslut valde att lyssna på honom och jag ber för att du med ska göra det. Det kan vara svårt och kan gå emot det du själv tycker, men Gud, han älskar dig och han en plan för dig. Det gäller bara att vi öppnar våra öron och väljer att lyssna!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag har läst din blogg då och då ett tag och måste verkligen säga att din blogg har betytt väldigt mycket för mig! Man kan reflektera över det du skriver,fundera och känna igen sig. Din blogg betyder mycket för mig och säkert flera andra! :)

Gud välsigne dig! :)

Svar: Tack Lovisa! Blir glad av att höra det! Anledningen till inlägget var inte att jag skulle få höra massa komplimanger, men tack! Gud välsigne dig!! :)
Linnea Amanda Sandgren

2013-01-07 @ 15:10:45
Postat av: Lollo

Håller med Lovisa! Den betyder jätte mycket för mig med o ger grejer att fundera över i hur man själv lever. Sluta inte skriva! Gud använder dig verkligen genom bloggen!

Svar: Tack Lovisa! Kul att höra det! Jag ska fortsätta, för eran skull och för mig. Om den så betyder något för en enda person, så är den värd att fortsätta ha! Tack! Välsigne dig! :)
Linnea Amanda Sandgren

2013-01-07 @ 15:26:47
Postat av: Alexandra Ivarsdottir

Vad härligt att höra! Jag tycker din blogg är grymt bra, viktig och inspirerande. Att du vågar så mycket är en inspiration och utmaning för mig. Riktigt häftigt hur Gud använder dig! Så fortsätt kämpa och fortsätt vara frimodig, Gud använder dig för att göra skillnad i människors liv! Gud välsignelse dig!

Svar: Tack Alexandra! Verkligen! Jag kan alltid se Gud genom dig, jag känner inte dig så bra men det är något som gör det! Gud använder dig med! Fortsätt att gå med Gud, du kommer att få så mycket! Tack för dina fina ord! Gud välsigne dig!! :)
Linnea Amanda Sandgren

2013-01-07 @ 16:45:10
Postat av: Malin

Det är så häftigt när man verkligen märker att Gud talar till en och har gjort det under en period, man känner sig ibland lite korkad för att man inte märkt det men jag älskar det! Härligt att han vill att du ska hålla uppe bloggandet! Jag tycker också om bloggen så jag är på hans sida, keep up the good work!

Svar: Haha tack Malin! Det är precis som du säger, ibland letar man som en galning men så är det egentligen precis framför en! Tack så mycket! Jag ska göra så gott jag kan! Gud kan använda mig, får väl bara förstå det!
Gud välsigne dig! Keep up your good work too!
Linnea Amanda Sandgren

2013-01-07 @ 18:46:23
URL: http://malinyman.blogg.se
Postat av: Rebecka Widell

Hej jag e en tjej på snart 17 år och
jag har länge bett om hjälp att höra Guds svar
och se när Gud talar <3 Och det här gav mig både
hopp och bönesvar :D Har presis presis vett om
det och så öppnar ja fb och hittar det här. Tusen
tusen tack för att du fortsatte skriva,jag tror att du
är en välsingnelse till många fler än du tror! Tack
för att du delar med dig av den välsingnelse. :D God bless!!

Svar: Hej Rebecka! Vad spännande och vad roligt att höra! Gud vill prata med dig, det kan vara svårt att lyssna men det är något alla får jobba på! Jag är glad för att du skrev det här. Jag ska fortsätta skriva! Hoppas att du kommer få ta del mer utav det Gud vill säga till dig, han har så mycket han vill säga! Gud välsigne dig Rebecka! Fortsätt att lyssna! :)
Tack för dina fina ord!!
Linnea Amanda Sandgren

2013-01-07 @ 23:21:00
Postat av: Josefine

Du har helt rätt i det du säger Linnéa, Gud talar till oss dagligen men vi förstår inte alltid att det faktist är så och ignorerar hans ord eller missuppfattar allting helt enkelt. jag ber väldigt ofta om hjälp när jag hamnar i svåra situationer och tror att han inte svarar men det gör han faktist, Han gör svaret uppenbart i våra tankar om vad vi borde göra som är rätt men det ignoreras ofta tyvärr.
Och jämför inte dig själv med andra, det är inte bra alls. jag har samma problem. Din blogg är jättebra och inspirerande och hjälper många och du måste komma ihåg det Linnéa, du ville ha bekräftelse på att det du skriver och gör faktist har någon betydelse men du behöver inte massa kommentarer om att det du gör är bra eller inte, Folk läser ofta men det är inte alltid man kommenterar.. hur bra än inläggen är. Och din vän fick förmodligen ut budskap och någon annan sorts mening med sin blogg, och det gäller att DU får ut ditt egna budskap och dina tankar, det är det som spelar roll.
Hoppas du har det bra Linnéa, kram! :)

Svar: Hej Josefine! Jo visst är det så! Gud svarar alltid på våra böner, inte alltid ja, men han ger oss ett svar. Jag ska inte jämföras och jag bad inte om massa kommentarer, för jag förstod genom Gud att jag skulle fortsätta skriva. Så nej,jag behövde inte kommentarerna men tack för den ändå! :)
Sant, tack!
Detsamma Josefine! Kram!
Linnea Amanda Sandgren

2013-01-09 @ 20:21:24
Postat av: Anna

Hej! Jag ville bara säga att jag läst din blogg ett tag nu och den har verkligen betytt mycket för mig, av alla de kristna bloggarna jag läser så är din en av de bästa tycker jag för att du skriver så personligt, utifrån ditt liv på ett sätt som vi ungdomar förstår, min ungdomspastor brukar säga till mig att när det känns jobbigt så vet du att du gör nått bra, att våra fiender vill stoppa oss att göra det gud vill för det är ett hot mot dem. Så: Du är grym, kämpa på! :D

Svar: Hej Anna! Tack så mycket för dina ord! Guldvärda! Verkligen skönt att höra!
Tack!!
Gud välsigne dig! :D Kram!
Linnea Amanda Sandgren

2013-01-11 @ 13:54:37
Postat av: LIENE

Intressant :) jag kan inte riktigt sluta läsa din blogg för den är så Helig Ande fylld och ärlig.

Kan känna igen mig lite. Jag fick sen be till Gud att han hjälper mig skriva bloggen, att han inspirerar mig. Jag trodde att alla läsare kommer inte gilla om jag lägger ut profetiska drömmar t.ex. men sen fick jag en kommentar att det var intressant det jag la upp. Har väl fått såna kommentarer flera gånger från människor och det ger mig stimulans att fortsätta annars skulle det vara svårt för mig.

Svar: OJ! Tack!! Ja eller hur. Men det du skriver om och gör inspirerar verkligen mig och jag antar att det inspirerar andra också! Och ja, kommentarer säger väldigt mycket! Underbart!!
Gud välsigne dig!!
Linnea Amanda Sandgren

2013-07-18 @ 15:42:31
URL: http://lifefromwithin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0