Ologiskt eller logiskt?

För mig så är det mer logiskt att det finns en Gud än att det inte skulle finnas det, så lyder ett av mina svar till varför jag är kristen. Det är helt ologiskt för mig att allt som finns till, helt plöstligt skulle uppstå ifrån ingenting. Det är helt ologiskt för mig att komma på meningen med livet och varför vi finns till om det inte skulle finnas en Gud. Det finns så många frågor om allt som finns men det är helt ologiskt för mig att förstå allt utan Gud. Det är liksom mer logiskt att Gud existerar och det ger mig svar på mina frågor.

Men tänk så finns Gud då? Tänk så blir allt mer logiskt med honom bara för att det är sant? Ja, så om Gud då finns. Tänk om allt det som står i Bibeln också är sant då, tänk om Gud skapade dig, tänk om det finns en mening med dig och ditt liv, tänk om Jesus faktiskt dog för dina synder.. Ja, tänk om allt det där faktiskt är sant.. Tänk om det finns en Gud. Tänk om det är så, tänk om allt det där är sant.

Vad skulle det innebära för dig då? Jag vet att det innebar allt för mig och mitt liv. Gud blev svaret på alla mina frågor och jag kan nu förstå de största frågorna jag hade. Han kanske kan bli svaren för dina frågor också, kanske skulle allt bli mer logiskt med en Gud.


Kommentarer
Postat av: Mirre

Grymt skrivet! :) Jag känner exakt likadant, allt blir bara så mycket mer logiskt med en Gud att tro på! Under tiden som jag läste ditt inlägg så tänkte jag hela tiden på en enda låt, som förklarar iaf till en del det som du precis skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=G0ScWCfNPpI

Svar: Tack så mycket! :)Jo men visst är det då och den låten förklarar en hel del! Tack! :)
Linnea Amanda Sandgren

2012-09-23 @ 12:29:31
URL: http://mirresill.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0