"Ju mer man ber, desto mer får man se"

Jag har en vän som gång på gång säger till mig att "ju mer du ber, desto mer får du se". I och med att hon ofta säger det så tänker jag väldigt ofta på det med. Tänk om det faktiskt är så? Att ju mer du ber desto mer får du se?
 
För mig är det självklart, att om du inte ber någon bön, så får du inte heller något svar. Man kan ju inte förvänta sig ett svar på något man inte frågat om. Så det gäller ju att be för att saker ska ske. Det jag menar är inte att chansen att det blir så som du vill, är större bara för att du ber mer. Det jag syftar på är att ju fler saker du ber för, desto fler saker kommer du få svar på. Men saken är ju den att Gud har ju mer än ett svar. Han säger inte alltid ja. Ibland är det ett vänta eller något annat som är bättre än det du ber om. Men ju fler böner du ber, desto fler böner kommer du ju också få svar på. Det kanske säger sig självt.
 
Jag vet inte vad du tror, men jag är helt säker på att:
"Ju mer du ber, desto mer får du se".

Kommentarer
Postat av: Ester

Ju mer du ber desto mer "på hugget" är du och upptäcker när han svarar, tror jag också :)

Svar: Ja självklart! Så är det! :)
Linnea Amanda Sandgren

2012-11-05 @ 18:06:31
URL: http://iendrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0