Everything

Idag (1 juli) så drar jag iväg på Flahults tonårsbibelskola som är 2,5 vecka långt. Jag kommer inte ha så mycket tillgång till datan, vilket gör att jag inte kommer kunna skriva så mycket här även om det kanske kommer in ett inlägg eller två.


Innan jag åker så tänkte jag att jag skulle förklara en bild för er. Bilden som jag har här är likadan som den jag har längst upp på min blogg. Vissa har kanske lagt märke till den många gånger, men för andra kanske det är första gången idag.

Bilden kommer ifrån ett drama till låten Everything. Lite längre ner så har ni videon med, men jag kan ta och berätta lite om vad den handlar om. Bilden är på mig tillsammans med några , vi gjorde dramat på ett ungdomsmöte som vi i kyrkan hade. Everythingdramat är ganska känt och de flesta har sett det.

Det handlar om en tjejen som sitter ner på bilden. Gud skapade henne och levde ett tag tillsammans med henne. Sedan kom saker emellan. Det är allt ifrån alkohol till perfekthet, från pojkvän till djävulen. Dessa saker drar henne mer och mer bort ifrån Gud. Hon är långt borta men försöker att kämpa emot för att komma tillbaka till Gud. Man ser hur Gud försöker dra henne närmare honom och plötsligt så står han där, framför alla problemen och det jobbiga och skyddar henne. Det är där bilden är ifrån. När Gud står framför allting och skyddar tjejen.

Det är lite så det är. Jag tycker att det liknar mitt liv, saker kommer ivägen ibland och försöker ta bort en ifrån Gud. Då får man bara börja kämpa och försöka komma tillbaka. Gud finns där och kämpar för dig med. Så ge inte upp!

Kolla på videon en gång, visst. Ni kanske sett det många gånger förut, men man kan aldrig få för mycket av den!
God Bless You!


Kommentarer
Postat av: Axel

Har sett denna teater många gånger, var dock förra gången jag såg den som jag verkligen förstod vad den symboliserade. Jag började gråta :')

Svar: Åh! Det är så underbart! Den har verkligen ett sådant starkt budskap! :)
Linnea Amanda Sandgren

2012-07-01 @ 20:43:15
Postat av: David

Fantastiskt fint genomfört drama - det var verkligen tydligt och fint! Verkligen en jättefin liknelse för hur Gud kämpar för och vinner oss tillbaka när andra saker kommer ivägen - det stämmer verkligen. Känner igen mig ordentligt i mitt egna liv! Tack!



Ha en grym bibelskola - vore jättekul med några uppdateringar därifrån, om än bara några meningar korta - kul att höra om vad för intressant ni lär er!

Svar: Tack så mycket! Ja det är verkligen en bra liknelse för det är som du säger, det stämmer verkligen! Vi är kända för att synda, att missa målet. Synden gör att vi ibland missar Gud och kommer bort ifrån honom, men vi får alltid vända tillbaka för Gud kämpar för oss! :)
Tack så mycket! Det var verkligen det jag fick också!
Jag uppdaterade mig lite, men skriver ännu mer nu snart! :)
Linnea Amanda Sandgren

2012-07-02 @ 00:17:44
Postat av: Hanna

För ett par veckor sedan var jag ledare på ett konfaläger. Under en av aftonbönerna gjorde jag och några av de andra ledarna i min ålder (15-18 ungefär) detta dramat. Jag spelade tjejen som blir utsatt för allt ont.



Jag har sett dramat flera gånger, både inspelat och i verkligeheten. Men det var en helt annan sak att göra det. Det påverkar en både fysiskt och psykiskt. Fysiskt på så sätt att man blir slängd i golvet flera gånger (det var stengolv där vi gjorde det...) och att det bara är väldigt jobbigt att göra det. Men det som påverkade mig mest var psykiskt. Jag kunde relatera till flera av sakerna "jag" utsattes för.



När vi hade övat dramat ett antal gånger sa jag och han som spelade Jesus, för vi var dem som var absolut tröttast, att vi måste vänta minst en kvart innan vi kör igen för vi klarar inte detta just nu.



Men trots att det är så galet påfrestande så var det så värt att göra det. Jag tror att de flesta som såg det blev berörda och började tänka lite.

Svar: Ja jag håller verkligen med dig! Det var jag som var tjejen i dramat och jag känner verkligen så också. Det är en sak att kolla på dramat men en annan sak att verkligen vara med och få spela det. Vad glad jag blir av att du kände det så!
Det är absolut så många som blir berörda av det dramat och det är verkligen guld värt att göra det. Det är jobbigt men absolut värt det! :)
Linnea Amanda Sandgren

2012-07-09 @ 12:13:57
URL: http://finarefinast.blogg.se/
Postat av: Josefine

Åååh äntligen ett inlägg från dig :D
Hoppas du har det bra! :D

Svar: Ja haha! Jag har det toppen! Hoppas du med har det! Jag ska svara till dig sen!
Bless! :D
Linnea Amanda Sandgren

2012-07-12 @ 17:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0