Ett nyårslöfte som inte handlar om dig - utan om andra.

Det klassiska vid nyår är ju att ha bestämt ett nyårslöfte som man ska försöka hålla under det nya kommande året. Nyårslöften som att inte äta godis är ett ganska vanligt sådant. Men jag har funderat över hur detta året har varit och funderar på hur nästa skulle kunna bli bättre. Blickar jag tillbaka över året som gått, så har jag vuxit otroligt tillsammans med Gud. Jag började gymnasiet och fick många andra kristna i min klass. Vi har startat Ny Generation på skolan och vi är många kristna som tillsammans jobbar för att sprida glädje och kärlek till alla runt omkring oss. Jag har fått sprida Gud till mina vänner och fått vara med att en vän sagt ja till Gud på riktigt. Jag menar, hur bra har inte detta året egentligen? Gud har gett mig så mycket och jag har fått vara med om så mycket. Hur skulle nästa år kunna bli bättre? 

Mitt nyårslöftet för iår handlade om att jag skulle ha min blick på andra människor och på Gud, alltså inte på mig själv. Att jag skulle försöka älska andra människor och ge vidare det jag har och det jag fått av Gud till andra. Under nyår förra året var jag på konferansen Unite och på sista mötet innan året var slut, så handlade det om hur året hade varit och hur nästa skulle kunna bli bättre. Vi fick lämna saker till Gud och vi fick be över de sakerna vi ville göra bättre under det nya året. Nyårslöftet blev då om andra människor och hade jag inte tagit det beslutet och lagt det i Guds händer, så tror jag aldrig att detta året skulle kunnat bli som det blev. För mig har mina senare nyårslöften fått betyda så mycket och jag har verkligen förändrats och kommit närmare Gud tack vare det.

Jag skulle verkligen vilja uppmana just dig att ha ett nyårslöfte till nästa år som inte handlar om dig själv - utan om andra. Mitt nyårslöfte för nästa år kommer handla om just det. Så jag frågar dig: Vad kommer ditt nyårlöfte bli? Ska det handla om godis och träning, eller om något som verkligen kan göra skillnad? Fundera på det. Det handlar alltså om ett helt år - 12 månader - 365 dagar. Det är en lång tid så fundera noga. Mitt nyårslöfte kommer att handla om andra - och ditt?




Kommentarer
Postat av: Hanna

Linnéa du är så grym!
du har så förändrats till en stor förebild för många. du har förändrat människors liv.
Ditt år har varit Guds år.
Gud välsigne dig.
ses på unite.

Svar: Åh tack Hanna! Vad snäll du är! De orden behövde jag få höra! Tack så jättemycket!
Gud välsigne dig!
Kramar!
Linnea Amanda Sandgren

2012-12-27 @ 21:33:55
Postat av: Filip

Hej! Ville bara säga att jag blir så glad av att läsa det du skriver. Värmen och kärleken bara strålar. Du är en riktig hjälte!

Jag tänkte också berätta att jag bad och tackade för dig och upplevde att Gud ville säga mig någonting. Tror att han ville påminna dig om att du är oändligt värdefull och att du mitt i ditt ösande av kärlek inte ska glömma bort att även du själv är gränslöst älskad.

Frid, syster i Kristus!

Svar: Åh Filip! Tack!! Jag är seg på att svara, men när du skrev detta - var det precis det jag behövde höra. Det har verkligen hjälpt mig!
Tackar Gud för att du är en sådan bra lyssnare!
Gud välsigne dig bror!!
Linnea Amanda Sandgren

2013-02-08 @ 19:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0