Gud hjälper och hör bön!

Jag hade bett, bett och bett. Bett att Gud skulle hjälpa mig med mitt val, som iallafall för mig är ett stort val. Jag bad men hade ingen aning vad Gud skulle göra och hur han skulle göra det. När jag kom ut ur rummet där syven satt så kände jag mig så nöjd. Vad hade hänt egentligen där i rummet? Bara några minuter innan trodde jag att jag skulle gå sönder för alla mina tankar om gymnasiet och nu stod jag där och var helt säker på mitt val?
Jag hade bett och Gud svarade, Gud hjälpte. Mina val var mellan natur och vård- och omsorg. Det är ett väldigt stort hopp mellan de två linjerna och jag vet att jag vill jobba med människor men ville jag bli läkare, sjuksköterska eller undersköterska? Skulle jag vara personlig assistent eller skulle jag jobba på äldre omsorgen? Ja. Många frågor men inte så många svar. Jag satt där inne i rummet med syven och jag kände mitt hjärta slå fortare och fortare, hur skulle det gå egentligen?
Hon började prata och vi diskuterade om vad som var det bästa för mig. Hon pratade om natur och jag kände mig fortfarande nervös. Sedan kom vi till vård- och omsorg och ju mer vi pratade om det ju mer blev det en slags frid i mitt hjärta, så som jag känner ibland när jag umgås med Gud. Jag kände att Gud var med mig och ju mer vi pratade om den linjen så visste jag att det var den jag skulle gå. Det var det som Gud ville för mig just nu, det är jag övertygad om!
Jag valde där och då, jag bestämde mig för vård- och omsorg och det har aldrig känts så bra. Gud hörde min bön och svarade.
Allt vad ni ber om i er bön skall ni få, när ni tror - Matt 21:22
Jag har under lång tid haft det ganska jobbigt. Just för det stora valet inför gymnasiet. Jag har vetat, tvekat, suckat, vetat och tvekat igen. Gång på gång och jag visste inte vad jag skulle göra. Igår var det sista dagen för oss på min skola att skicka in omvalet till gymnasiet och när det var dags för min att gå in till studie- och yrkesvägledaren så hade jag ingen aning om vad jag skulle välja.
-
Jag hade bett, bett och bett. Bett att Gud skulle hjälpa mig med mitt val, som iallafall för mig är ett stort val. Jag bad men hade ingen aning vad Gud skulle göra och hur han skulle göra det. När jag kom ut ur rummet där syven satt så kände jag mig så nöjd. Vad hade hänt egentligen där i rummet? Bara några minuter innan trodde jag att jag skulle gå sönder för alla mina tankar om gymnasiet och nu stod jag där och var helt säker på mitt val?
-
Jag hade bett och Gud svarade, Gud hjälpte. Mina val var mellan natur och vård- och omsorg. Det är ett väldigt stort hopp mellan de två linjerna och jag vet att jag vill jobba med människor men ville jag bli läkare, sjuksköterska eller undersköterska? Skulle jag vara personlig assistent eller skulle jag jobba på äldre omsorgen? Ja. Många frågor men inte så många svar. Jag satt där inne i rummet med syven och jag kände mitt hjärta slå fortare och fortare, hur skulle det gå egentligen?
-
Hon började prata och vi diskuterade om vad som var det bästa för mig. Hon pratade om natur och jag kände mig fortfarande nervös. Sedan kom vi till vård- och omsorg och ju mer vi pratade om det ju mer blev det en slags frid i mitt hjärta, så som jag känner ibland när jag umgås med Gud. Jag kände att Gud var med mig och ju mer vi pratade om den linjen så visste jag att det var den jag skulle gå. Det var det som Gud ville för mig just nu, det är jag övertygad om!
-
Jag valde där och då, jag bestämde mig för vård- och omsorg och det har aldrig känts så bra. Gud hörde min bön och hjälpte mig.
-
Allt vad ni ber om i er bön skall ni få, när ni tror - Matt 21:22

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0