Follow You


Kolla på videon och lyssna på texten, vad säger låten dig?

Kommentarer
Postat av: David

Hej!

Tycker det är en fantastisk låt det här! Jag gillar hur de lyckas få med det centrala och mest relevanta av vår tro och precis vad vi behöver i vår tro i en och samma låt. Det känns verkligen som de fokuserade på att få fram ett budskap i första hand som sedan blev till en låt. Istället för som andra kristna band gör, försöka skapa en hitlåt, och sedan bara för sakens skull lägga in lite "Jesus, love, grace" i olika urvattnade kombinationer.

Jag tycker den här låten är en jättebra påminnelse om att följa Jesus, att göra allt det han gör och helt ge vårt liv åt hans vägar. Här i Sverige tycker jag just denna biten av låten är väldigt viktig:

"Cause Faith without works is dead

And on the cross your blood was she'd

So how could I not give it away so freely?"

Vi är så väldigt stela i vårt trosutövande ibland, en tro utan handlingar är verkligen död för alla runt om som ser oss, vi måste vara inspirerande. Vi måste vara ett salt bland folket, som jag såg dig skriva om innan. Dessutom efter allt Jesus gjort måste vi våga släppa våra gamla mönster, lita på honom och ge honom vårt liv!

Jag ska förmodligen på Gullbrannafestivalen i år och Leeland är ett av banden som ska spela så det passa mig utmärkt att komma igång och lyssna in mig lite. Tack för att du delade denna!

I övrigt så hoppas jag du fortsätter skriva här, en mycket läsvärd blogg som jag kommer följa med nöje! :) (Jag hittade hit via intervjun/artikeln på IKON1931’s hemsida http://ikon1931.se/artiklar/linneas-tro-spred-sig-i-klassen)

2012-04-24 @ 12:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0