Hur kan vi veta att Gud finns?

På ett tältmöte jag var på nu så frågade en man om någon i tältet någon gång hade fått bönesvar. Nästan alla räckte upp handen. Då sa han detta: Det största beviset på att en Gud finns är bönesvar.

Ber man och får bönesvar så är de ju ett bevis. För många saker som vi ber om kan bara inte uppstå utan någonting. Låt mig ta detta exemplet; någon har brutit ett ben. Vi ber för människan och ber för benet och nästa sekund kan personen gå som vanligt utan besvär.
Jag tänker inte säga att sånna saker är en slump. För de är det verkligen inte. Bönesvar kan komma snabbt eller sakta. Det kommer den dag då Gud vill det. Ibland säger Gud faktiskt ja till saker vi ber, ibland säger han vänta eller så säger han nej. Tre alternativ.
Men kollar du runt i världen så kommer nog de flesta säga att de någon gång fått bönesvar. Och de är ju ett bevis att de finns något. Att Gud finns, och han älskar dig och mig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är ju verkligen helt otroligt, jag blir inspirerad ett leva mitt liv för Gud och bara Gud! Tack!

2011-10-04 @ 19:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0