Beskyddad och älskad!

Den här bilden tycker jag är så härlig och den säger mycket, iallafall för mig.
Det är ofta vi tror att Gud har skitit i oss bara för att någonting händer, men Gud står där och skyddar oss mot så mycket annat ändå.
-
Bilden påminner mig om en film jag såg, The Encounter heter den, jag har skrivit om den filmen här innan. Där frågar en man Jesus varför det händer dumma saker, för när den mannen var i tonåren skulle han hoppa från en klippa men kom fel och stukade foten i en vass sten. Han frågade Jesus varför han var tvungen att skada foten, för det hade ju gjort jätte ont. Då sa Jesus till mannen att hade inte han ändrat så killen hade hoppat fel, då skulle han ha fått den stenen i huvudet istället, och dött.
-
Så bilden här uppe tycker jag säger så mycket ändå, även om det bara är en bild. Jesus står där och skyddar oss, och bara för att någon sten träffar oss så behöver vi inte bli arga för det, för tänk så många stenar och olände som han står och skyddar oss ifrån också! Kom ihåg det!
-
Den Herren älskar lever i frid, Herren skyddar honom alltid. - 5 mos 33:12
(Och Herren Jesus älskar oss, han älskade tillochmed ihjäl sig för att vi skulle kunna vara med honom)
Jag, Herren, har i min trohet kallat dig, jag tar dig vid handen och skyddar dig. - Jes 42:6a

Kommentarer
Postat av: Viktor

Upptäckte precis din blogg å tycker att den verka vara väldigt bra och intressant! =)

Bilden du fick med är helt grym!

2011-11-02 @ 21:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0