Tältmöte?

Nu i veckan har det varit tältmöte i Ljungby, och för er som inte förstår vad de innebär så är det möte i ett tält. Jag kan väl bara påpeka också att jag var yngst efter en 6 åring och att de flesta som var där var lite äldre än mig. Jag hängde med min mormor och morfar dit och min pojkvän hängde med ett halvt möte, sen pallade han inte mer och gick därifrån. Lite komiskt för efteråt frågade han och hans kompisar om jag hade kul på pensionärsmötet.

Men låt mig säga såhär; ett möte med ungdomar eller ett möte med pensionärer? Saksamma, båda är viktiga. Handlar det om Gud så spelar det väl ingen roll. Det många inte förstår är att vi som är yngre har så mycket att lära oss ifrån de äldre. Många äldre har en sådan glädje och bara smittar av sig till alla runt omkring och det är så härligt. För de bara älskar Jesus, och vill bara att du ska förstå att Jesus älskar dig också. Den kärleken Gud ger dem, vill de ge vidare till andra. Och det tycker jag är så underbart.

Visst jag älskar ungdomsmöten, men även vaniliga söndagsgudstjänster i kyrkan eller tältmöte. För de har alla endast en sak i centrum. Och det är Gud. Det är Jesus. Och de är det som är de viktigaste. Spela roll om du går till tältmöte eller ungdomsmöte. Bara du för höra om Gud och vad han gör!
GodBlessYou!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0