Att bry sig om andra

Jag öppnade bibeln idag som vanligt och jag läste en stund. Efter ett tag kom jag till 1 kor 10:24: Sök inte ert eget bästa utan andras.

Det är faktiskt det jag gör för det mesta. Under den senaste tiden har jag bett mycket mer, jag har läst bibeln mer och jag har varit mer på möten. Så jag har allmänt varit mer med Gud, spenderat mer tid med Gud. Vilket är jätte bra, och jag bara märker mer och mer hur jag tänker mer på andra.

Inget riktat mot mig utan det är Gud som gjort det. Jag tror att det är Gud som har smittat av sig på mig. Jag tror att ju mer tid man umgås med Gud, desto större hjärta får man för andra människor. Man blir som man umgås, visst är det så? Så umgås jag med Gud, så blir jag lik honom på något sätt. Ingen kan bli som Gud, men man kan alltid likna Gud på något sätt. Gud älskar ju oss människor, han älskar alla, och jag kan bli lik Gud och också älska människorna.

Inte bara vissa människor utan alla. För Gud säger det i Matt 5:44: Men jag säger er: älska era fiender och be för dem som förföljer er.
Så vi ska älska alla. Gud gör det, och gör vi det så följer vi Gud. Så går vi i hans fotspår.

Så det jag tänke säga idag är att Gud älskar dig, och älskar du honom också, så umgås med honom. När du gör det kommer du också bli lik honom. För det är ju så det är, man blir lik den man umgås med. Därför vill jag spendera största delen av min tid med Gud, för jag bara älskar Gud så otroligt mycket och det är honom jag vill bli lik, ingen annan♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag gillar verkligen den här bloggen. Tack!

2011-11-08 @ 21:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0