tre enkla bibelord, som kan betyda så mycket!

Idag tänkte jag bara lägga upp några bibelord, men dessa bibelord tycker jag är väldigt viktiga. De har iallafall fått betyda mycket för mig. Bibelorden säger ungefär samma sak, men står på olika ställen i bibeln. Jag tror ni också känner er ensamma och är rädda ibland. Det är då dessa enkla bibelord vänder hela den ensamma och rädda känslan helt upp och ner. Så är det för mig, vi är människor, och vi kan tvivla på att Gud inte är med oss, för att vi inte kan se honom. Men vet du? Gud har själv lovat att han är där med dig. Han lämnar dig aldrig! 

Gud har själv sagt: Jag skall aldrig svika dig, aldrig överge dig! - Heb 13:5

Jag är Herren, din Gud jag tar dig vid handen och säger till dig: var inte rädd, jag hjälper dig! - Jesaja 41:13

Herren skall själv gå före dig. Han skall vara med dig, Han sviker dig inte och överger dig inte. Var inte rädd, tappa inte modet - 5 mos 31:8

Kommentarer
Postat av: Sofie

Riktigt bra bibelord! Det sista hjälpte mig särskilt mycket i våras under en svår period.

Ha det fint! :)

2011-11-14 @ 16:49:42
URL: http://ettljuspadinstig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0