Gud ser på saker med andra ögon än vad vi gör

Jag har nu varit sjuk i flera dagar och det är därför jag inte skrivit så mycket här. Så jag har i stort sett varit hemma och legat framför TV:n eller sovit. När jag nu idag skulle ut i köket för att kollaom det fanns något att äta så sprang jag på våran kalender. En kalender vi har i köket och i den står det ett budskap för varje dag. Nyfiken som jag är så bläddrade jag fram till dagens datum, och texten löd såhär: ''Gud ser ofta på saker och ting med andra ögon än vad vi människor gör. I hans ögon är stoltheten svaghet och ödmjukhet en styrka''.
-
Jag kan inte säga mer än att jag tror det är sant. Vi kan ofta tro att det är bra att vara stolt, men det är inte så Gud ser på det. Oftast så är det annorlunda i hans ögon. Oavsett vad det handlar om. Är vi stolta över oss så finns det oftast inte så mycket plats i våra liv åt Gud. Vi kan vara alldeles för upptagna av att vi klarar allt själva, men Gud vill inte ha det så. Han ser därför stolthet som en svaghet, och ödmjukhet som en styrka. För det är när vi ödmjukar oss som vi är starka. Vi kan då visa att vi behöver Gud och för då har vi plats för honom i våra liv.
-
Gud älskar oss, och han vill vara en del av våra liv. Både i ditt och i mitt. Bara för han älskar oss. Visst är det coolt? Att universums skapare, den allsmäktige, vill vara en del i ditt liv? Men frågan är, tänker du låta honom vara det? Isåfall är det bara att öppna ditt hjärtas dörr och låta honom komma in, för han står precis utanför och väntar på att bli insläppt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0