döm inte så blir ni inte dömda.

Döm inte, så blir ni inte dömda. - Matt 7:1

Om du dömmer folk så blir du själv oftast också dömd. Men de är lätt hänt, att vi ser en och dömmer den direkt att den personen är så och så. Men så ska de inte vara. På ett sätt så dömmer vi också Gud då. Likadant om vi hatar någon, så hatar vi automatiskt Gud också. 

I 1 mos 1:27 så står det: ''Gud skapade människan till sin avbild''.
Då är ju vi alla lika Gud på något sätt, och om vi hatar någon som är skapade till Guds avbild? Ja då kan vi säga att vi hatar Gud också. Men nej, de är något jag aldrig vill göra. Visst jag kan tycka mindre bra om andra, och när jag blir riktigt arg har det hänt att jag sagt att jag hatar någon, men gör jag det egentligen? Nej de gör jag inte.

I bibeln står det också att Gud är kärlek, och om vi förblir i kärleken (alltså älskar andra och lever i kärlek) så förblir vi också i Gud. Det är de jag vill av hela mitt hjärta. Jag vara nära Gud. Att hata kommer inte från Gud, men däremot så gör kärlek de. Så tänk på det nästa gång du tänker illa om den, Gud älskar den personen, och därför borde du göra det också. Se allt positivt med den personen istället för allt negativt. För ser du bara det negativa så kommer den personen säkert se allt de negativa hos dig också. Om du hatar någon så kommer den personen säkert hata dig bara för att du hatar den. Så därför tänker jag ge er ett litet tips,  

''Du skall älska din nästa som dig själv. Något större bud än dessa finns inte'' - Mark 12:31


Kommentarer
Postat av: Veronika W

Blir fett glad över att läsa din blogg! :D Sjukt härligt att du är så öppen med din tro på Gud, love it!

Detta är ett bibelord som har inspirerat mig. Lite likt den du skrev innan, men ja! :P

''A new command I give you: Love one another. As I have loved you, so you must love one another.''



Keep it up girl! /Veronika <3

2011-08-09 @ 00:44:23
URL: http://wallentajn.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0