Kärlekens väg

Nu i helgen så har musikalen Kärlekens väg visats upp i Ljungby. Vi vet nog alla om hur det gick till när Jesus föddes, att han kom till jorden och föddes i ett stall i Bethlehem. Det är så det gick till, men, har du någon gång tänkt det ur ett himmelskt perspektiv? Hur det var i himlen när Jesus lämnade härligheten för att födas på jorden? Det är just det som musikalen visar, Jesu födelse ur ett himmelskt perspektiv.
-
Jag måste faktiskt erkänna att musikalen är väldigt stark. Nu är det ju så att jag var med i musikalen så jag har ju inte direkt sett den nerifrån, men genom att stå där uppe på scen och sjunga och göra rörelse så känner man hur stort det är. De flesta kommer snabbt fram och berättar att det var så bra och att de alla grät en skvätt. Vi hade då musikalen förra året också, så det var andra året nu och det sista för oss, och jag kan bara säga att Gud verkligen välsignat det vi gjort. För det har varit fullsatt hela tiden, och det bästa var ju att det inte bara var kristna som kom, nej absolut inte, det kom ju människor från stan som tyckte det verkade intressant, folk som hade andra religioner och sånt. så vi hra ju verkligen nått ut till människor med musikalen. Folk som inte brukar gå in i en kyrka, gör det för att kolla på musikal med kristet budskap.
Det tycker jag är jätte bra, och jag ber för de människor som var på musikalen, att de som var där verkligen fick med sig något. (Ser ni att musikalen går nära er, så tycker jag verkligen att ni ska gå dit. Fast för er som bor i Ljungby, kan få filmen av mig för att se hur det var.)
-
Musikalen var ju bra att ha nu för det är ju snart jul och musikalen handlar om vad som hände vid jul. Julen är ju något speciellt för att det var då Jesus föddes, och jag kommer ta upp det mer vid jul, men det är ju för Jesus som vi firar julafton, och det är alldeles för många som inte vet det. Om du inte visste det nu så har du lärt dig något nytt, och glöm aldrig det. Det är inte för julklappar som vi firar jul, nej! det är för Jesus.

Kommentarer
Postat av: Carro

Vem spelade Jesus? Han blonda killen skit snygg!

2012-02-04 @ 20:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0