I'm wrapped in His love and mercy

När Apple hade sin ''billiga'' dag iår så funderade jag starkt på att köpa en iPad. Jag lånade då ständigt min mammas och gjorde allt mitt skolarbete på den. Så det var därför, och när man beställer en iPad så kan man lägga till en text på baksidan. Jag hade kommit så långt att jag hade bestämt vad jag skulle skriva och jag skrev det, jag bestämde mig för att skriva något som har med mig att göra. Något vad jag tror på och så, men när jag väl skulle trycka på beställa så ångrade jag mig. Jag tyckte trots allt att pengarna kunde gå till något viktigare.

När julafton kom, (eller dagen innan då vi firade jul hemma) så fick jag ett paket. Jag öppnade och till min förvånad så har jag framför mig en iPad, den iPad jag då skulle köpt. Jag tar upp den snabbt och önskar att det står något bra på baksidan och när den är helt vänd så ser jag att det är den texten som jag ville ha.
Texten hade jag tagit från ett armband jag har och där står det ''I'm wrapped in His love and mercy''. Också därifrån vi fick namnet till ungdomshelgen vi hade i Ljungby. Så det armbandet med den texten har faktiskt betytt något för mig och därför valde jag den.

Just att det står att jag är insvept i Hans kärlek, i Guds kärlek och i Guds nåd tycker jag är så mäktigt, iallafall för min del. Det påminner mig om att Gud är där och att han älskar mig, och det är något vi måste påminna oss om varje dag. Vare sig du inte har tid eller inte, Gud älskar dig ändå och vi glömmer lätt bort det. Jag tog ett tillfälle att påminna mig om det genom att skriva in en text på min iPad. En text som jag kommer se nästan varje dag och påminnas om att jag är insvept i Hans kärlek och nåd. Men det är inte bara jag som behöver påminnas, så dräför skriver jag om detta just idag, för att du också ska påminnas om att du är älskad. Om att just du, är insvept i Guds stora kärlek!
Gud välsigne dig!



Kommentarer
Postat av: Linor

Älskar läsa din blogg min vän! Du skriver för bra saker :)

2011-12-29 @ 08:13:57
Postat av: Sofie

Vilken fin text!

Ha det fint! :)

2011-12-29 @ 12:59:05
URL: http://ettljuspadinstig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0