tänk att.. aldrig vara ensam

nu är jag tillbaka igen och skriver, lika glad som förra gången. det är liksom helt underbart, jag kan inte vara arg, jag kan inte! för jag har bara kärlek i mig, jag har Gud. det är fantastiskt måste jag säga.
att vara kristen är det lätt det bästa som finns.
att bara veta att det alltid finns någon som lyssnar på sina böner när man har det svårt, även dom tiderna när allt är bra. jag har fått så många böner besvarade. jag kan berätta om en,

ibörjan av flahult hade vi ett vanligt kvällsmöte. det kändes som att Gud var väldigt långt borta, så jag bad för de själv och sa att jag tyckte att han var långt borta men om han ville att jag skulle gå fram till förbön för det så skulle han säga det till mig på något sätt. precis när jag öppnar mina ögon så ställer sig en kille upp och säger något i micken längst fram. han sa att han kände att någon eller några skulle gå till förbön, antingen för att dom aldrig upplevt Gud eller att de kändes som att Gud var väldigt långt borta.
och det han sa var ju exakt det jag hade bett om. iallafall det med att det kändes som att Gud var långt borta. Så det kom rakt in i mitt hjärta, så jag gick upp då och fick förbön.
liksom tänk coolt, Gud satte in en tanke i hans huvud och så sa han det.
det jag tror att Gud ville säga mig som jag skulle fatta var nog att även fast man inte ser Gud eller känner honom så finns han alltid med mig ändå. för det har han lovat, ♥
i Matteus 28:20 så står de ''och jag är med er alla dagar till tidens slut''
och jag tror verkligen att det är sant,
för tänkegentligen, om inte Gud finns, hur skulle du annars förklara då alla omöjliga bönesvar och alla häftiga under som hänt och fortfarande händer många, när väldigt sjuka människor blivit friska och massa annat.
det är otroligt och oförstårligt!

det är inte farligt att be någon gång, det tror jag faktiskt att ni alla gjort någon gång. för han lyssnar.
men kom ihåg också att du inte är ensam, för det är du aldrig :)

denna låten är jätte bra, så ta och lyssna!
God Bless You!♥

because of your love - al gordon


Kommentarer
Postat av: Frida

sv: Allt bra med mig tack! :)

Händer idag då? :)

Kram!

2010-11-10 @ 09:26:43
URL: http://madebyfrida.devote.se
Postat av: bellapellabuslusÄlskarNeapeastekarn'

liikeit:))

2010-11-10 @ 20:05:37
URL: http://bellaeriiksson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0