Philippians 4:6-7


Som ni ser så står det ett bibelord på bilden. Det är Filipperbrevet 4:6-7 på engelska. För er som kanske inte riktigt förstår eller bara vill se den på svenska så lyder bibelordet i svenska Bibeln såhär: Gör er inga bekymmer, utan när ni åkallar och ber, tacka då Gud och låt honom få veta alla era önskningar. Då skall Guds frid, som är mera värd än allt vi tänker, ge era hjärtan och era tankar skydd i Kristus Jesus.
Jag skulle nog inte säga att själva meningen i bibelordet kommer fram lika starkt genom den svenska översättningen men den betyder ju egentligen samma sak.

Poängen med detta inlägget är att ni ska få något att fundera över. Jag tänker inte skriva mycket mer, så det är ni som ska få tänka en liten stund. Kolla på bilden och läs texten några gånger.
Vad säger bibelordet egentligen och vad säger det dig? Är det liksom något som verkligen tar tag i dig eller är det något som inte riktigt kommer in?

Först kanske det bara är något man läser igenom och inte tänker så mycket på. Men läser man det och börjar tänka efter så blir det en helt annan sak. Jag är fullt medveten om hur det är men trots det så kommer denna texten lika starkt till mig varje gång.
Den liksom påminner mig om att:
Jag behöver inte oroa mig för något, utan jag får istället be för allt. Jag ska låta Gud få veta alla mina önskningar och jag ska tacka honom för allt han gör och har gjort. Då kommer Gud ge mig beskydd i Kristus Jesus.
och jag säger då det; Amen!

Kommentarer
Postat av: David

Amen, amen, amen, amen! Detta borde sättas upp som officiell levnadsregel gör kristna! Jag håller med om dess betydelse helt, de når mig starkt - förstår inte hur jag kan ha missat passagen innan!



Blev så inspirerade att jag inte kunde låta bli att kommentera även här - men nu ät det bön som gäller för mig!



Frid!

2012-06-10 @ 02:35:56
Postat av: Linnéa, svar till David!

Ja! Att ha detta som en levnadsregel är absolut en bra idé. Vi kanske inte kan bestämma det för andra men det vi kan göra är att använda den för våra egna liv! :)

-

Haha det är klart att du får kommentera här! Jag blir bara glad av det!

Bless!

2012-06-10 @ 21:32:32
URL: http://iamsure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0