Kom.

Jag var ute och flög tillsammans med min mamma för ett tag sen. Vi hade precis checkat in på flygplatsen när jag såg hur människor kom tillbaka till Sverige från deras flygresor. Människor stod ivrigt och väntade på dem vid gaten. En efter en kom ut ur öppningen och människorna utanför kunde knappt bärga sig. De såg nervösa ut, men samtidigt väldigt spända och glada. Jag ställde mig en bit bort och betraktade det som hände. Jag såg hur en kvinna kom med all sin packning och hon såg lite förvirrad ut. Hon tittade sig omkring och det gjorde även jag. Plötsligt fick en man syn på kvinnan, ropade på henne och viftade med sina händer. Hans glädje gick knappt att beskriva. Hans leende upp över öronen på honom och han sträckte ut armarna så långt han kunde. Det var som att han sa: KOM. 


Om jag inte redan var fastlimmad där jag stod så blev jag det där och då. Jag kände hur händelsen överöste mig och allt inom mig bara släppte. Det som precis hade hänt på flygplatsen var inte bara en händelse jag såg på, det var något mer. Jag kände igen mig i den där kvinnan. Hon hade mycket i sitt bagage och hon såg väldigt förvirrad ut. Jag visste att jag bar på mycket packning inom mig och själv var jag nog mer än förvirrad. Mannen stod där och väntade på kvinnan med öppna armar och med en otrolig kärlek. Och jag visste, att Jesus gjorde detsamma med mig.  

För att göra en lång historia kort. Vi har alla som en ryggsäck inom oss och vi bär alla på olika saker. Jag har sedan i slutet av förra året haft en väldigt jobbig period i mitt liv och min ryggsäck fylldes på av det ena och det andra, till största delen saker som inte var bra för mig. Varje beslut jag tog på fel väg, drog mig längre bort från den jag var och ifrån Gud. Det står i Bibeln att Jesus är världens ljus och det är verkligen så. Utan Jesus blir livet verkligen mörkt. 

Jag är inte perfekt, men det tackar jag också Jesus för. Det är pågrund av att jag är inte perfekt som jag behöver Jesus i mitt liv, det är ju därför jag är kristen. Trots alla mina fel och brister och trots allt det jag har i mitt bagage, så får jag gång på gång komma tillbaka till Jesus och detsamma gäller dig. 

Jag vet inte vad du bär på i din ryggsäck och hur tung den är vet jag inte heller, men en sak är säker. Det finns inget som kan göra att Jesus älskar dig mer eller mindre. Jesus älskar dig för den du är, inte för vad du gjort eller kommer att göra. Vad du än har i din ryggsäck, i ditt bagage, så står erbjudandet också där för dig. Jesus står där med öppna armar och säger: Kom. Kom till mig. Jag väntar på dig. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0