Regnbågen

Jag hade haft världens dåligaste dag och jag har aldrig haft en sämre. Allt var bara skit och mitt humör var så långt ner det bara gick, jag var så ledsen inombords. Jag hade precis varit och badat efter skolan när jag skulle cykla hem. Solen var framme men precis när jag skulle cykla så började det ösregna. Det kunde liksom inte bli värre än sådär.

Jag cyklade hem i det där vädret och jag jämförde regnet med allt som hade hänt denna dag, att regnet var som allt det där dåliga. Jag kom hem, steg in i huset, gick in i köket och såg hur mycket det faktiskt regnade. Men skillanden mellan regnet på min cykeltur och där ifrån köket var inte att jag inte blev blöt. Skillnaden var att solen faktiskt sken denna gången. Så jag fastnade där vid fönstret och tittade en lång stund.

Medan jag stod där och tittade ut så hörde jag Gud säga till mig:
Linnéa.. Jag vet att livet kan vara jobbigt ibland, det kan regna vissa dagar. Men solen är där ändå, jag finns alltid där även om jag inte alltid syns. Trots regnet och dess dåliga situationer så finns jag där för dig och ger dig i överflöd. Det finns alltid något positivt att se, du vet, vid de tillfällen då jag syns som mest, då solen skiner, då kommer regnbågen fram. När du ser mig, då kommer du se det de bra sakerna istället för det dåliga. Du kommer då flytta blicken ifrån regnet till regnbågen.


Det jag vill skicka med er idag är lite det där som Gud påminde mig. Livet kan vara skit ibland men Gud finns där ändå, trots att det inte alltid verkar så. Men när han väl syns och du ser honom, då kommer din fokus inte längre vara i det dåliga, då kommer det förflyttas till honom och det goda.


Kommentarer
Postat av: Anney

Så fint skrivet !! <3

Svar: Tack Anney! :) <3
Linnea Amanda Sandgren

2012-09-23 @ 11:53:30
Postat av: Niklas

Så gött Att bli påmind om att gud hör, Ser och är med oss hela tiden!!

Svar: Jo visst är det! Verkligen! :)
Linnea Amanda Sandgren

2012-09-23 @ 13:34:05
URL: http://flyingbyfaith.blogg.se
Postat av: David

Amen! Tack för denna stärkande påminnelsen! Något tips för att se Gud och sätta fokus på honom när han inte syns?

Open the eyes of my heart Lord,
Open the eyes of my heart,
I want to see You. I want to see You.

Bless!

Svar: Det var så lite så! Något tips är väl att försöka se honom. Det kan vara riktigt svårt, men man kan ibland få fundera över ens dag och försöka komma på någon händelse som kanske hade något med Gud att göra, och så kan man se honom genom det! :)
Linnea Amanda Sandgren

2012-09-25 @ 08:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0