Favoritordet kärlek!

Min engelska lärare frågade mig vad mitt favoritord var. Mitt svar var kärlek!
Hon skrattade och sa att hon inte ville fråga varför. Hon tänkte på en annan slags kärlek än vad jag tänkte på. Det var liksom inte kärlek mellan en tjej och kille som jag hade i mitt huvud. Det jag tänkte på var mycket större än så, kärleken till andra människor, till alla människor. 
 
Det står i Bibeln att vi ska älska alla människor, även våra fiender. Att älska någon är riktigt stort och det kan vara riktigt svårt! Därför har jag en utmaning till dig idag. Jag vill utmana dig (och mig) att älska alla människor. Du kan bestämma dig här och nu, att försöka älska andra. Börja med att älska de som är lättast att älska. När du älskar dem, fortsätt och försök med att älska en person som du inte riktigt älskar idag, någon som är riktigt svår att älska. Om du lyckas, så kommer du få se en förändring i både ditt och den personens liv!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa [Foto]

Vad bra att du skrev denna utmaning! Har tänkt på det ett tag o du fick mig nu att besluta att verkligen försöka på allvar. tack linnéa

Svar: Oj! Tack! Ja men kämpa på Lovisa! Jag ska be för dig! :D
Linnea Amanda Sandgren

2012-09-04 @ 21:44:21
URL: http://lovisasbilder.blogspot.com/
Postat av: niklas

vilken härlig blogg du har! jag ska börja läsa den! kärleken är guds plan att vinna tillbaka oss till honom, och vi är guds verktyg!

vad skönt att du fått kristna kompisar i din klass! gud hör och han ger! (y)

Svar: Tack så mycket Niklas! Åh vad härligt att höra! :D Ja men det är det verkligen och det är så stort att Gud kan använda oss för hans verk!

Ja det är verkligen så skönt! Jag är så tacksam och så glad! Precis som du säger, Gud hör och han ger!
Linnea Amanda Sandgren

2012-09-07 @ 17:28:31
URL: http://flyingbyfaith.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0