En stor förväntan

Igår fick jag hänga med hem till en kompis på bön. Vi var tre tjejer och en av tjejerna frågade oss andra om vi på senaste tid hade fått något bönesvar.
 
Jag funderade efter och kom och tänka på att jag faktiskt var hemma hos en klasskompis. En klasskompis som också var kristen. Tankarna fortsatte och jag kom fram till att jag hade två stycken i klassen som var kristna, för det var en till tjej ifrån klassen som var med på bönen. Jag började fundera ännu mer och plötsligt kom jag och tänka på en förväntan som jag hade på Gud precis när jag skulle börja gymnasiet. Jag hade ingen aning om vad jag tänkte att Gud skullle göra, jag hade bara en förväntan på honom. Jag hade bett mycket för det och litat på Gud. Helt plötsligt stannade allt till och jag kom på att Gud verkligen hade gjort något. Han hade gett mig två underbara tjejer i klassen som är kristna precis som jag! 
 
När vi har en förväntan på Gud så agerar han verkligen. Jag hade en förväntan och han gav mig två kristna tjejer. Vilket bönesvar egentligen! Jag har en större förväntning på vad Gud kommer göra i skolan och jag är helt säker på att han kommer göra något åt det med.
Jag tror inte att det var en slump att dessa tjejer började i min klass.
Jag tror verkligen att det var Gud.
Så min fråga till dig är om du har någon förväntan. Har du en förväntan på Gud, på att han ska göra något? Om inte, så kanske du skulle ha det, för som sagt, om du har en förväntan, då kommer Gud verkligen göra något!
 
 

Kommentarer
Postat av: Axel

Jag har en förväntan på Gud att han ska göra det bästa med mitt liv, jag är intresserad av både en outreach i Australien och en bibelskola i London. Vi får se vad Gud hittar på med det :D

Svar: Åh vad spännande! Ja Gud kommer verkligen att göra det bästa och spännande att få se vad det kommer leda till! Jag sa verkligen be att han leder dig rätt! :D
Linnea Amanda Sandgren

2012-09-06 @ 20:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0