Till dig från Gud

Hej mitt kära barn!
Jag vill bara berätta för dig hur mycket jag älskar dig. Tänk inte på alla andra just nu, nu talar jag till dig. Du är väldigt, väldigt värdefull för mig. Jag tror inte riktigt du förstår hur mycket jag älskar dig. Jag är med dig varje dag. När du sover på natten vakar jag över dig. När du vaknar ser jag dig och väntar på dig. Sedan är jag med dig hela dagen. När du känner dig nedtyngd vill jag ge dig ny kraft och lyfta upp dig. När du är lycklig och glad vill jag göra din glädje fullkomlig.
 
Du är ingen tillfällighet. Jag har skapat dig. Du är unik. Se dig omkring, ingen annan här inne ser ut på samma sätt som du, du är unik. Eftersom jag skapat dig speciell så älskar jag dig speciellt.
 
Ibland sårar du mig, men det betyder inte att jag slutar älska dig. Tvärtom! Jag vill förlåta dig och hjälpa dig att bli av med alla dina bördor som du bär på. Jag vill göra dig fri.
 
När jag sände min son Jesus till jorden var det för din skull. Jag ville att du skulle bli räddad från allt ont. När spikarna slogs in så grät jag men jag tänkte på dig. Det var med smärta som jag sände min son, men det var kärlekens smärta. Lika stor som glädjen sedan var när Jesus uppstod, lika stor är min kärlek till dig!
 
Jag omsluter dig och håller dig i min hand!
/Gud din Far

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej du verkar vara så beslutsam eller vad man ska säga, du vet vad du tror på och du vet att Gud älskar dig.. Jag är kristen men det känns inte som att Gud ser mig som att han inte är nära mig om du förstår vad jag menar?
Jag bara undrar om du har något tips på vad jag ska göra? eller vill du be för mig??
Kram från en vilsen flicka.

Svar: Hej Hanna! :) Haha jo det kan man väl säga, oftast iallafall. Jag förstår helt vad du menar, jag kan ofta känna så. Det jag brukar göra är att slänga iväg de där känslorna och lägga till en vishet om att Gud faktiskt är där och bryr sig. Att istället gå efter det och övertyga mig om att Gud gör det, för känslorna kan vara farliga ibland, speciellt när det handlar om Gud. Det är väl det tipset jag har, att komma ihåg det!Självklart ska jag be för dig, det ska jag verkligen göra!
Gud välsigne dig Hanna!
Kramar! :)
Linnea Amanda Sandgren

2012-10-24 @ 14:41:15
URL: http://dekallaslivet.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ett superbra initiativ att ha en kristen blogg!
jag tkr det är riktigt starkt av dig, själv är jag troende, har varit det sedan jag var liten..
Jag länkade dig i min blogg för ett tag sedan :)
Kram!

Svar: Tack Amanda! Vad glad jag blir! :) Jaha, vad roligt! Jag kikade in din blogg! Du har massa recept! (vilket jag älskar, för jag älskar att baka! antar att du med gör det!)
Kram! :)
Linnea Amanda Sandgren

2012-10-25 @ 16:25:18
URL: http://amandasbakblogg.devote.se
Postat av: niklas

hej har haft lite dåligt med inspiration till min blogg ett tag men den här texten var verkligen fin! har du skrivit den eller?
tänkte fråga om jag kan kopiera den till min blogg, länkar din blogg också om det är chill?
bless / niklas

Svar: Hejsan Niklas! Jag har inte skrivit den själv, jag fick den texten på en lapp ifrån en kompis så har ingen aning om vem som skrivit den, men den är mycket fin! Självklart att du kan få kopiera den! Gud välsigne dig Niklas! :)
Linnea Amanda Sandgren

2012-11-04 @ 11:50:55
URL: http://flyingbyfaith.blogg.se
Postat av: Malin

Så bra text, läste ovan också... allt är väldigt bra Linnea!

Svar: Tack Malin! Gör så mycket! Tack!!
Linnea Amanda Sandgren

2013-01-05 @ 14:50:08
URL: http://malinyman.blogg.se
Postat av: rebecka widell

Tusen tusen Tack!!!!! Till både dig och Gud <3 Du e ett
mirakel och ja tackar Gud för dig!!

Svar: Tack Rebecka! Gud har skapad dig och du är så bra! Gud välsigne dig!!
Linnea Amanda Sandgren

2013-01-07 @ 23:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0