Att prata om sin tro och känna Gud

Om jag inte redan har berättat det, så är det bästa jag vet att få prata för andra människor om min tro. Jag gillar många saker men att berätta om min tro, det är verkligen det bästa jag vet. Kanske är det så för att jag vet vad det är jag tror på och för att jag är säker på det, men en annan del av det är att jag verkligen kan känna av Gud när jag gör det. Jag kan verkligen känna Gud i det hela och jag förstår att Gud faktiskt berör människor.
 
Den här dagen har varit så bra. Vi i NG (Ny Generation) delade ut kanelbullar för att det var Kanelbullensdag, men jag fick också hålla ett tal inför klassen om min tro. Kanelbullarna var toppen, men att få prata om min tro var ännu bättre. Jag har under hela dagen bara känt hur Gud jobbar och jag kan verkligen se att Gud gör saker runt omkring mig. Det är så sjukt coolt!

Jag har hela veckan haft så stressigt och jag har haft en sådan panik inför mitt tal. Aldrig har jag haft det så, men jag antar att det var för att det var så många i min klass som faktiskt ville veta om min tro. Jag älskar att prata om min tro, men det kan vara svårt att förklara för en person som inte är kristen vad det innebär att vara det. Jag satt bokstavligen dagar långa och försökte få till det och tillslut så fick jag ta det som det var. Men inte förrän efter förstod jag att det inte betyder så mycket om vad jag tar upp, det är Gud som gör jobbet. Talet idag gick verkligen så bra och jag kunde verkligen känna Guds närvaro. Jag vet inte vad de som lyssnade fick till sig, men att Gud gjorde något i personerna, det är jag helt övertygad om!

Tanken med detta inlägget är dels för att du ska förstå vad Gud gjort med mig, men också förstå att det också kan hända dig! Jag vill verkligen uppmuntra dig som är kristen att våga prata mycket om din tro eller visa det på något annat sätt, kanske genom handlingar. Du behöver inte alltid formulera dig rätt eller göra de största sakerna. Bara om du gör något så kommer Gud både att göra någonting i de personerna som det handlar om och det kommer också hända något i dig. Man säger: om du ger så ska du få, och så är det verkligen! Våga bara lita på Gud!
Om du inte är kristen och känner att det kanske är något speciellt med det jag skrivit så är det okej att faktiskt testa prata med Gud. Om det är så att du vill känna av Gud, då kommer han att möta dig!
 
 

Kommentarer
Postat av: hahah

gud existerar inte du har fel.

Svar: Vad roligt att du har kul iallafall! Du får tro precis vad du vill. Du behöver inte tro på Gud. Precis som att jag får tro på vad jag vill och jag är fast besluten om att Gud existerar! :)
Linnea Amanda Sandgren

2012-10-04 @ 21:33:57
Postat av: Anney

GO LINNEA FORTSÄTT SÅ! Blir så glad!:D

Svar: Tack Anney! Det ska jag helt klart göra! Din glädje smittar helt klart av sig! :D Tack!
Linnea Amanda Sandgren

2012-10-04 @ 22:03:28
URL: http://anytimeinlife.devote.se
Postat av: Josefine

Alltså jag tycker inte om när folk säger att gud inte existerar för det har dom ju egentligen inte en aning om, och själv tycker jag att det är väldigt uppenbart att han existerar med tanke på att så många mirakel sker dagligen och att så bra saker sker utan förklaring när man ber, man får alltid bönesvar på ett eller ett annat sätt.. fast man väljer ju självklart hur man själv ska se på världen.
Bra inlägg linnea!

Svar: Tack så mycket Josefine! Alla människor har olika uppfattningar och den personen som skrev det tror kanske inte att han finns. Men jag håller med dig. Det är inte kul, men de har ju också en åsikt. Jag kan också tänka så. För mig är det mer logiskt att det finns en Gud, för det första när det handlar om världen och allt som finns men också när det är sådana saker som känslor, mirakel osv. Sådana saker som jag tycker bara har en mening om det finns en Gud. Så ja, alla tycker ju olika! Huvudsaken är ju att du vet vad du tror och står fast vid det! Det är det som betyder mest! :D
Linnea Amanda Sandgren

2012-10-04 @ 22:17:03
Postat av: David

Tack Linnea för detta grymma inlägg! Verkligen inspirerande! Det är verkligen enormt glädjande att läsa om allt du gör för Gud, och allt Gud gör genom dig.

Jag förstår verkligen hur du känner och vad du menar. Jag har haft en av mitt livs bästa veckor från förra helgen tills nu. Gud har verkligen hjälpt mig att sprida min tro i flera kretsar jag kämpat med innan. Dessutom har jag fått ett så enormt stöd av mina medkristna, förbön och uppmuntran. Jag harr märkt en sådan fantastiskt stor skillnad när jag nu har letts av Gud i allt och verkligen låtit mig ledas fullt ut. Det är en sådan enorm kick och glädje.

Att läsa vad du skriver stärker bara min känsla och får mig om möjligt bara att bli ännu mer driven. Wow.

Ha det super och fortsätt dela din tro (:

Svar: Tack för din grymma kommentar! Tack så mycket! Blir så glad av att det kan glädja dig! Gud är verkligen stor! :)
Ja det är härligt! Stöd är riktigt viktigt som kristen, dock inte många som faktiskt får den back-up som de behöver. Glad att du fått det! :)
Ditt jobb gör skillnad, det du gör, gör skillnad! Du kanske gör något litet, men Gud kan göra dt större! :) Det är verkligen en stor glädje och kick! :)

Haha vad roligt! Härligt att få höra! Nu stärker du mig med! :)

Hoppas du också får det bra och dela din tro du med! Du kommer få tillbaka för det! :) Bless!
Linnea Amanda Sandgren

2012-10-06 @ 01:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0