Bless somebody


Har ni någon gång bett så till Gud? Jag tror att det kan vara ganska sällsynt. Vi människor kan många gånger be att Gud ska vara med oss och att vi ska få ha en bra dag. Det är som att allt handlar om oss och om hur vi har det. Som om man glömmer bort att det finns fler än oss på denna jord.

Jag har ofta tänkt på det, jag inte vill att min dag ska bli perfekt bara för att jag ska må bra, bara för min skull. Jag vill inte att den ska bli det om inte den har fått betyda något. Så när jag för första gången såg denna bilden med den bönen så brann det till i hjärtat. Att be för sig själv kan väl vara bra ibland, att Gud ska vara med i det vi gör och så, fast att be för andra är något mycket större.

Att be att man ska få välsigna någon är något stort tycker jag. Att låta Gud få använda en så att en annans dag blir mycket bättre. Det är inte alltid lätt, det är det verkligen inte. Det är inte alltid det lättaste att be en bön som den men jag tror att Gud blir så glad när du gör det.

Jesus sa i Bibeln att "Ingen har större kärlek än den som ger sitt liv åt sina vänner" och att be en bön att man ska få välsigna någon annan kan vara en del av det. Visst det finns flera sätt att ge sitt liv åt sina vänner men att bry sig mer om någon annan än sig själv är en stor del av det. Det kan vara svårt att göra det ibland, vi är ju alla människor och vi gör ju inte alltid det som är det rätta. Men att iallafall försöka och göra så gott man kan är poängen.

Varför inte be att du också ska få välsigna någon idag? Nu är klockan ganska mycket och stor del av dagen har redan gått men varför inte be imorgon och dagen efter det? Varför inte be om att Gud ska använda dig och låta någon annan bli välsignad? Det är en väldigt bra fråga!

Kommentarer
Postat av: Nina

Du har helt rätt! Så fina tankar! Du får en att tänka till på ett så bra sätt :) gillar din blogg jättemycket, fastnade för den efter att du skrev i IKON :)

2012-05-08 @ 22:05:32
Postat av: Axel

Jag brukar be för människorna i familjen, kompisar som har det svårt och andra jag känner, men det känns alltid skönt att be för någon man aldrig träffat och inte känner. Som med gruppen "Ge och du ska få" t.ex. :)

2012-06-25 @ 09:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0