WE HAVE A BIG GOD


En mycket tänkvärd bild. Jag tänkte häromdagen på den här bilden samtidigt som jag var lite upprörd för en sak i skolan. ''Säg inte till Gud hur stort ditt problem är, utan säg till ditt problem hur stor Gud är''.
När man bara läser den texten så kanske det inte betyder så mycket, men testar man det så inser man vilken skillnad det verkligen gör. Jag bad först Gud för problemet jag hade men sen istället sa jag till problemet hur stor Gud är och plötsligt så försvann nästan problemet. För jämför man ett problem mot Gud så är ju problemet ingenting! Gud är så stor, och visst våra problem i vardagen kan se stora ut, men jämfört med Gud så är det absolut ingenting.

Hela det citatet ändrade min dag helt. Det som jag tyckte var så stort var ju ingenting! Så varför inte testa att säga så du också? Det kan göra en väldigt stor skillnad. Det förändrade min dag, den kan förändra din också! Gud är stor, och istället för att springa till honom om det är något litet och be för det ''stora'' problemet. Så säg till problemet istället hur stor Gud är. För bara det kan ändra saken helt och hållet. Visst det är bra att gå till Gud med ens problem, men tänk på det, och som jag sa, varför inte testa?
WE HAVE A BIG GOD!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0