Aktivist för Jesus och aktivist för Guds rike

Tre Dagar 2011 - Lördag, Kvällsmöte from Tre Dagar on Vimeo.

 

Förra året var jag på påskkonferensen Tre Dagar i Husqvarna. Tack vare konferensen fick jag ett underbart påsklov och jag fick vara med om så mycket under just Tre Dagar. Predikningar kan vara bra men inte alla kommer rakt in i hjärtat, det var en predikan där som verkligen kom in i mig och som jag tänkte på långt efter. Nu när det snart är dags för Tre Dagar igen så laddade jag ner deras app för att kunna se schemat och lite annan information. Där bland allting så hittade jag videos ifrån förra året. Videos från möten och predikningar. Jag som då kom ihåg hur bra det var, gick in på en video ifrån förra årets möte för att fräscha upp minnet lite. Jag visste vad han hade sagt men jag fick än en gång uppleva det starka budskapet. Det var iallafall starkt för mig.

-

Det var Joakim Lundqvist som predikade och han pratade om att vara aktivist för Jesus och för Guds rike. Att göra det rätta trots att det inte är det lätta. Att det som är orättvist och inte är som Guds rike måste ändras. Vi måste ändra på det!

-

Jag vet inte om ni har tid men har ni det så kolla på den länkade videon och ta del av det som sägs. Jag rekommenderar verkligen det!

-

Annars så kan jag sammanfatta kort med att säga: Det som inte är rättvist, det som inte är som Guds rike, ändra på det! Är någon ledsen i himlen? Nej! Se då till att så få om möjligt är ledsna! Är någon utstött i himlen? Nej! Se då till att så få som möjligt är utstötta. Då blir jorden lite mer lik himlen. Gör det som är rätt trots att det inte är lätt.

-

God Bless you!

 

Det var Joakim Lundqvist som predikade och han pratade om att vara aktivist för Jesus och för Guds rike. Att göra det rätta trots att det inte är det lätta. Att det som är rättvist och inte är som Guds rike måste ändras. Vi måste ändra på det!
Kolla den länkade videon och ta del av det som sägs. Jag rekommenderar verkligen det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=wivgDck1l88&feature=g-vrec



Alla kristna bör titta på denna, de berättar hur djävulen försöker att nå in i oss och omställa oss och vilka ''trick'' de använder.

Rekommenderar denna.

2012-06-04 @ 19:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0