Centrum

Det finns en låt som heter Centrum. Det finns många lovsånger som uttrycker precis vad man vill säga och Centrum är en sådan låt. Refrängen lyder: Jesus, var i centrum av mitt liv. Var den mitt allt kretsar kring. Var i centrum av mitt liv.
 
Första gången jag hörde den så var jag tvungen att bara lyssna på texten. Att sjunga att man vill att Jesus ska vara i centrum av sitt liv och att det ska vara han som allting kretsar kring är faktiskt en väldigt stor sak. Det kan förändra så många saker i ens liv.
 
Jag fick börja fundera på hur jag hade det i mitt liv och vad mitt liv egentligen kretsade runt. Jag insåg snart att många saker faktiskt inte bara snurrade om Jesus, att många saker snurrade kring något annat. Det kan ofta bli så, att man tappar fokus. Låten Centrum har därför hjälpt mig. Jag har fått påminna mig om hur jag egentligen vill ha det och jag har fått sjunga till Gud. Fått sjunga till honom att jag vill att Jesus ska vara centrumet i mitt liv och att jag vill att det ska kretsa runt honom. 
 
Hur har du det i ditt liv? Om du är kristen, kretsar livet kring Jesus eller kring något annat?
Om du inte är kristen, vad är det som ditt liv kretsar runt egentligen?
Ni kan alla fråga er själva vad ni vill ska vara centrumet i era liv.
 
Här neranför mig så har jag låten Centrum fast på engelska. Jag skulle vilja att du lyssna igenom låten och lyssnar på texten. Låten säger så mycket och jag vill bara dela med mig av låten för den är verkligen så bra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0