Tim Tebow

Konstigt nog ska jag faktiskt skriva lite om sport idag. Jag tänkte berätta lite om en kille vars namn är Tim Tebow. Ni som är lite sportintresserade känner kanske till honom, men det gjorde inte jag för tjugo minuter sedan. Inte förrän pappa under kvällsmaten börjar babbla om honom. Det har skrivits om han de senaste dagarna på internet, om vem han är och vad han gör.

Tim Tebow är en kristen kille som spelar quarterback i Denver Broncos. I USA så är han rätt känd, och många känner alltså till honom. Alla, eller iallafall de flesta vet att han är kristen och tar sin tro på allvar. Om det är före eller efter matchen vet jag inte, men han knäböjer alltid vid varje match. Vilket har tagit USA med storm, för det har nu blivit en trend i USA att göra det. Bara för han började med att be och knäböja. Om nu alla som gör det ber vet jag inte, men de gör det. Den killen Tim Tebow påverkar andra mycket som ni kanske förstår, och det tar han vara på.
För tre år sen så kom han till en match med en text skriven under ögonen. Under hans ögon stod det en bibelvera. Joh 3:16, och dagen efter var Johannes 3:16 det mest sökta på Google i USA. Nu alltså tre år senare, så spelade Tim match och fick 316 i yards(något inom amerikansk fotboll) och dagen efter så var återigen Johannes 3:16 bland de högsta bland sökningarna på Google. Ni kanske inte det är något märkvärdigt med det, men jag tycker det är lite coolt.

En annan sak som också är coolt är att vi också kan påverka människor. Kanske inte på lika många som Tim såklart, men påverka några kan vi. Genom att vi står för det vi tror på kan saker och ting förändras. Jag har varit med och sett människor förändrats genom vad jag gör, vad jag säger och vad jag står för. Jag är lika mycket människa som Tim Tebow är, och det är du också. Tim står för vad han tror på och på sätt gör han skillnad, och vi kan också göra skillnad genom att stå för det vi tror på. Vi behöver inte springa runt med ett bibelord under våra ögon eller knäböja innan vi gör någonting. Men det handlar om att peka på Jesus i våra liv, i våra val. Att vi vågar stå för vad vi tror på. Att vi tar chanserna när vi har dom, liksom Tim.

Kommentarer
Postat av: Lingonet

Väl skrivet. Tänk om det hade varit lika accepterat att vara kristen och visa sin tro öppet som det är med de som inte tror på något, atheisterna. Nej, kristna är ju dumma i huvudet och de ska man inte ta på allvar. Men seriösa kristna tycker bara synd om de gudlösa för de är andligt blinda. Herre låt förändringarnas vind blåsa, din vind. amen.

2012-01-26 @ 22:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0