Jesus utan religion

Ett bra tag nu har jag länge tänkt skriva skillnaden mellan Jesus och religion. Att de två sakerna som ni tror hör ihop faktiskt är två helt olika saker. Hur jag skulle få ihop allt så enkelt och förståeligt som möjligt visste jag inte, så sent som innan idag funderade jag på hur jag skulle göra. Sedan fick jag se en vän till mig lägga upp en länk på en video på facebook. Jag såg namnet snabbt och tryckte genast på det för att se. Rubriken var ''Why I hate religion, but love Jesus'', hata är ett riktigt starkt ord, men på videon var det en kille som stod och berättade skillnaden mellan religion och Jesus. Han säger det på ett sätt som jag faktiskt inte hade kunnat göra bättre. Jag kan inget annat än att hålla med om det han säger.
-
Här neranför har du videon jag såg, och jag vill bara uppmuntra dig att se på den. Vill du veta varför jag och så många andra har något emot religion men älskar Jesus så kan ni få reda på det, genom att kolla på videon, och det bästa är att det är bara ett enda klick bort!

Kommentarer
Postat av: Jessika

Mycket tankvärt klipp, det finns ett svar på den också då det är en präst som pratar om att vi behöver religion för att älska Jesus. Har du inte sett den, så har jag bifogat en länk till den.



http://www.youtube.com/watch?v=Ru_tC4fv6FE&feature=related

2012-04-18 @ 20:36:24
URL: http://mycreativeworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0