Kärleken, den är smittande

Har ni märkt någon gång att ett leende smittar av sig? Det är jag nästan övertygad om att ni har! För ni vet, om någon människa ler vänligt mot dig så kan man knappast motstå att inte le tillbaka.

Har ni någon gång märkt att kärlek kan smitta av sig? Att om man bryr sig om andra, så bryr sig de så småningom tillbaka? Kärlek är sjukt smittande när man får överflödande kärlek. Det är som att vi alla har en tank inom oss som behöver bli fylld och när den är det, så känner vi liksom att vi är älskade. Men när vi får för mycket kärlek och tanken går över, det är då kärleken smittar. Att älska någon kan ta oerhört mycket kraft, men är våran tank överfull så är det så lätt att älska människor.

 

Vi behöver alla kärlek på något sätt, så är det bara. I 1 Joh 4:8b så står det att - ”Gud är kärlek” och ger kärlek i överflöd. Jag vet inte hur många gånger Gud har bevisat att han älskar mig. Men när jag då får känna att jag är älskad och får mycket mer kärlek än vad jag behöver? Då smittar det av sig. Det är som när någon ler och man själv blir glad. När man ser någon som vet att de är älskade och som bara älskar vidare? Då är det inte så svårt att själv känna sig älskad och älska andra.

 

Precis som min vän Isabella skrev igår, så är vårat uppdrag att rädda andra människor. Det är så många i vår värld som saknar kärlek, som verkligen behöver det. Genom att låta Gud fylla på din tank, så kan du lättare älska dig själv och andra. Det står i Bibeln att ”Ingen har någonsin sett Gud. Men om vi älskar varandra är Gud alltid i oss, och hans kärlek har nått sin fullhet i oss.” Om vi då har en uppgift att rädda andra människor, så kommer du komma långt genom att älska.

För genom den kärlek som du smittar av dig, kan andra människor se Gud. För att: ”Gud är kärlek, och den som förblir i kärleken förblir i Gud och Gud i honom” - 1 Joh 4:16b. Låt Gud fylla på din tank. Det kan hjälpa dig att älska andra och smitta av dig!

 

Kommentarer
Postat av: Josefine

Kärleken är Grunden till allt gott^^
Det är därför kärlek är det viktigaste i en kristen människas liv, för att Kärleken grundar sig till allt Bra. Tro,förlåtelse,givmildhet är bara några Saker som har kärlek i sig ... Det var av kärlek som Jesus dog för oss på korset. hopp,tro och kärlek är det starkaste som existerar här på jorden :)

Svar: Exakt Josefine! Så är det ju! Kärleken är väldigt viktig och Gud är kärlek!
Kärlek.. det är grejer det! :) <3
Linnea Amanda Sandgren

2012-12-19 @ 21:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0