Gud kommer med hopp

Jag har under de senaste fem veckorna haft praktik, vilket är en stor orsak till varför jag inte har skrivit här på länge. Jag måste medge att det varit kul men också väldigt krävande. Det har fullständigt tagit slut på min tid och energi. 
 
Häromdagen kom pappa upp på morgonen och ansiktet bara lös - han hade skrivit en lovsång. 
En väldigt bra lovsång men just en mening i sången fastnade i mig och den passade väldigt bra där jag befann mig just då. Som jag sa tog praktiken väldigt mycket tid, vilket gjorde att jag inte läste Bibeln alls, jag lovsjöng inte så ofta och inte heller bad jag så mycket. Liksom tiden bara försvann för jag orkade inte göra något när jag kom hem efter en dag full med arbete. Det ledde till att jag sakta men säkert drogs lite bort från Gud varje gång jag valde att inte öppna Bibeln eller be en bön, det blev alltså mörkare runt omkring mig för varje liten grej. 
 
En mening ifrån pappas lovsång är - Du kommer med hopp, när allt är mörkt omkring mig. 
Och det är precis det som Gud gör. Trots att allt såg mörkt ut och var det, så kom Gud med hopp, det gör han alltid. Det sköna med Gud är att han aldrig säger att det är kört. Han ger liksom aldrig upp. Han kommer med hopp, hur mörkt det än är runt omkring.
 
Trots att jag under min praktik har haft det jobbigt, så var inte det slutet. Gud gav mig hopp som ledde mig tillbaka. Vart du än är på din väg, så ger han dig ett hopp. Det behöver inte vara sådana saker som att du långt ifrån Gud, det kan liksom vara små saker som också kan verka mörka. Så som att gå till skolan, att inte ha tillräckligt med pengar eller något prov som du ska göra. Gud kommer med hopp när allt är mörkt omkring dig. Det gäller bara för dig att se hoppet också! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0