Påsken på riktigt

Okej, som ni alla vet så är det påsk nu. Vid påsk händer många saker, men när jag tänker på påsken så tänker jag inte främst på påskkärringar, påskägg eller påskharen. När jag tänker på påsken så är det bara en sak som kommer framför mig och det är Jesus, Guds son.
-
När man pratar om vad som hände under påsken så kan det ta hur lång tid som helst för det finns så mycket att berätta. Det börjar med att Jesus rider in i Jerusalem på en åsna(palmsöndagen), sedan sitter alla lärjungar med Jesus och äter(den sista måltiden), någon dag efter förråder Judas Jesus och soldatarena fångar honom, Jesus misshandlas och korsfästs(långfredagen), Jesus dör och begravs. Tre dagar efter så är graven tom och Jesus har uppstått. Precis som det stod i skriften. Det står om det i Bibeln och det finns ett antal filmer som handlar om påsken, tex The passion of the Christ.
-
Jag skulle kunna hålla på hur mycket som helst och gå in djupare bland vad som faktiskt hände, men istället tänker jag visa dig en video på hur det skulle varit om Jesus hade haft twitter. Alltså hans historia på twitter version, om vad som hände runt påsken. Ganska intressant faktiskt. Så kolla på den och fundera på om det faktiskt kan vara så att det hände på riktigt. Det var nästan 2000 år sedan och än idag så firas påsk över världen. Vad tror du hände vid påsken egentligen? Jag tror iallafall att detta är sant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0