Jag tänker be för Sverige

Idag var jag tillsammans med min pojkväns familj i Lessebo på ett möte och lyssnade på Simon Ådahl. Det var ett starkt möte med starka livsberättelser. Nu tänker jag inte direkt berätta om vad mötet handlade om utan jag tänkte visa en låt för er som Simon sjunger.

 

Låten heter "Jag tänker be för Sverige" och att be är för mig något normalt. Be gör jag varje dag, nästan hela tiden. Jag ber överallt, innan jag sover, när jag vaknat, under frukosten, på cykelturen, när jag tränar, när jag duschar, när jag pluggar och på lektioner. Så ja, jag kan sammanfatta det med att jag ber en större del av dagen. För mig är bönen jätte viktig och den är en stor del av mitt liv. Det tror jag det är för er andra kristna också, jag hoppas det är så iallafall. För er som inte är kristna så är kanske det konstigt att be. Jag har lite svårt att se det från eran vinkel för jag alltid varit kristen. Fast att be är något som nästan alla människor gjort någon gång.

 

Vad innebär det då att be för Sverige och varför ska vi göra det?

Jag tror att Gud svarar på böner och det finns så mycket fel och så mycket orättvisa i Sverige så jag tror att det är viktigt att vi ber för landet. Jag tänker inte skriva hela låttexten utan ni ska själva få titta på videon och höra vad han sjunger. Det han sjunger är sant och vad tänker du göra för att göra en skillnad i Sverige idag?

Jag tänker be för Sverige, be med mig!




Kommentarer
Postat av: David

Hej igen!



Jag är definitivt med på att tända ljus och be för Sverige! Bönen har verkligen börjat bli oerhört viktig för mig och jag har verkligen börjat upptäcka vilken skillnad det har gjort för mig. Den här låten är verkligen stark och oerhört sann - det är något fel i vårt land, inte bara därför att jag tycker vi saknar många kristna utan därför att inte ens vi kristna ibland vågar synas och höras. Vi behöver stå upp för Jesus budskap och följa honom, de flesta av oss kan gå i god för att vår tro förändrat våra liv till något mycket bättre, det borde vara lättare för oss att sälja in detta budskap än vad det faktiskt verkar vara. Det skulle dock någonstans vara bra om vi är fler som försöker! Be och var ett ljus i din omgivning!

2012-05-03 @ 15:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0