berätta om era önskningar för Gud,

Jag var i Värnamo i helgen med min pojkväns kyrka som åkte dit. På fredagskvällen var bara ungdomarna där och det var möte. Det var en ungkille som predikade och jag tog verkligen till mig de han sa. Jag kommer inte ihåg allt han sa.. Men en sak som fastnade var att vi ska säga till Gud vad vi vill ha. Jag kom och tänka på det extra mycket när jag tog ett mannakort(de är en burk med massa kort med ett kort med bibelord på varje) så fick jag en text ur Fil 4:6: Gör er inga bekymmer, utan när ni åkallar och ber, tacka då Gud och låt honom få veta alla era önskningar.
Jag tror på en Gud som är levande och kan göra under. När jag ber till honom så hör han, innan jag ens hunnit be så vet han vad jag ska säga. Om vi ber om något så kommer vi få det. Om vi tror. I matt 7:7 står det, Be, så skall ni få. Sök, så skall ni finna. Bulta, så skall dörren öppnas. Ty den som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas. Men då kommer också kruxet med det, jag öppnade bibeln i skolan och lästa idag. Då läste jag en bit ur matt 17 det var vers 14-21, och där står det: När de var tillbaka bland folket kom en man fram och föll på knä för honom och sade: "Herre, förbarma dig över min son. Han är fallandesjuk och plågas svårt. Ibland ramlar han i elden och ibland i vattnet. Jag tog honom till dina lärjungar, och de kunde inte bota honom." Jesus svarade: "Detta fördärvade släkte som inte vill tro! Hur länge måste jag vara kvar hos er? Hur länge måste jag stå ut med er? För hit honom till mig." Jesus talade strängt till pojken, och demonen for ut ur honom, och från den stunden var han botad. När de var ensamma kom lärjungarna fram till Jesus och frågade: "Varför kunde inte vi driva ut demonen?" Han svarade: "Därför att er tro var svag. Sannerligen, om ni har tro så stor som ett senapskorn kan ni säga till det här berget: Flytta dig dit bort, och det kommer att flytta sig. Ingenting blir omöjligt för er."
Där står det alltså att vi måste tro för att saker ska ske, så då kan vi ändå inte bara be och få om vi inte tror. Men vad vi vill ha måste vi ändå berätta för Gud. Vi måste berätta om våra önskningar.
Blessyou!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0