‎"Du är 'någon' - för Gud slösar aldrig bort sin tid på att göra en nolla"

jag var förra veckan hos min mormor och morfar för att sedan sova över där. jag hade glömt mina läxor hemma så jag hade inte så mycket att göra. jag kollade igenom deras hyllor efter någon bok man kunde läsa och jag hittade en som hette: Du är Guds favorit!
det lät som en lite spännande titel och jag satte mig ner och började läsa. det var en riktigt bra bok. den bygger upp självkänslan väldigt mycket, men det är något posetivt. jag hann aldrig läsa klart boken, hann inte ens läsa halva, men jag rekommenderar boken iallafall.
det var en del kommentarer i boken som mina tankar fastnade väldigt mycket på, ett av de var såhär: ''Du är 'någon' - för Gud slösar aldrig bort sin tid på att göra en nolla"
den meningen är ganska stark faktiskt, det är väldigt viktigt att komma ihåg att du inte bara är en i mängden utan att du är någon. du är liksom lika värdefull som någon annan. även om du inte har de nyaste kläderna, även fast du inte är kompis med de 'coolaste' så spelar det ingen roll. för du är lika bra i vilket fall! det finns liksom bara en som du, det finns inte mer kopior av dig utan du är bara en! och du är så otroligt älskad av Gud!
vi kanske tänker ibland att vi måste gå ner i vikt, bli smalare, bli snyggare, mer omtyckt, bli en i gänget och allt sånt för att bli mer omtyckt men vet du? Gud skapade dig precis som du är för att han ville ha dig så, så tänkt inte så negativa tankar om dig, du är värdefull precis som du är. Gud skulle inte slösa sin tid på att göra en nolla, nä exakt. så du är ingen nolla och det är inte någon annan heller. du är bara så sjukt underbar och du är otroligt älskad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0