FACING THE GIANTS



Ge aldrig upp! Kliv aldrig undan! Förlora aldrig hoppet!
Viljans kraft ger dig styrka att vinna.


Detta är en film som jag rekomenderar starkt! Jag har suttit och kollat på denna filmen två dagar i rad nu. Denna filmen är nog en av de bästa jag sett. Den säger så mycket till mig, det budskapet som finns i filmen är så sjukt underbart. Filmen visar att ingenting är omöjligt för Gud. Vi måste bara lita på oss själva och på Gud. Vi måste be och upphöja Gud med allt vi gör. Vi måste ge allt vi har till honom och låta honom bli våran vägledare i livet. För han kommer göra det som är bäst för oss, och vet du varför? jo! bara för att älskar oss så otroligt mycket!

I en scen så står två stycken och pratar. En pojke och tränaren. Pojken frågar,tror du verkligen på allt det om Jesus och Gud som du har berättat? o bara så du vet så tror inte alla på det. Då svarar tränaren, ja de gör jag, men jag kan inte tvinga någon att tro, för att följa Jesus är ens egna beslut. Men sen sa han också, du kanske inte vill acceptera allt det för att han kommer att förändra ditt liv, och för att du aldrig kommer bli densamme igen.
Och.. de är något jag tänkt väldigt mycket på faktiskt, för när man tar emot Jesus så förändras ens liv förevigt. Posetivt alltså! Att vara kristen är inte likt ett vanligt liv, en kristen är inte som en vanlig människa. Att vara kristen är något underbarare, något bättre än vanligt! Något bättre än att vara det finns verkligen inte! Det är svårt att förklara för er som inte är det hur det egentligen känns, men vet du? Testa acceptera Jesus som herre i ditt liv så kan du också få uppleva det. Att välja att tro och följa honom varje dag. Att försöka förstå hur älskad du egentligen är! Gud Fadern sände Jesus till jorden för vår skull, för han kunde dö på ett kors så vi kunde få leva ett liv nära honom. Så vi kunde leva för honom! Just för honom! Alltså det är ganska sjukt egentligen, att man kan vara så älskad fast inte veta om det! Men de är så otroligt! Du är ju hur älskad som helst, du är verkligen inte glömma det. Jag tipsar dig nu att kolla på denna filmen. Allt som jag skrev nu finns ju klart inte med i filmen, men den är så bra! Så om du har en fredags kväll när du inte vet vilken film du ska se på? Ta då denna och se på! För den är så värd att se! Även fast du inte kanske bryr dig om allt kristet så är den väldigt bra för det händer sjukt intressanta saker och allt fotbollsaken är as nice faktiskt, så ta och kolla denna! :)♥
Trackback
RSS 2.0