"Break the ice"

Jag var i Tingsryd nu i helgen tillsammans med ungdomsgrupperna i Betel och Pingst. Det var en hajk och temat för den var "Break the ice". Sista kvällen så pratade Tinsgryds ungdomsledare om just det att bryta isen, eller att smälta den. Det hon sa var mycket bra och tänker därför dela med mig kort om vad hon pratade om. Till det hon sa så hade hon en isbit med en blomma ifryst i mitten.
"Vi kan lätt bygga upp en mur(is) runt omkring oss när vi blir sårade. En blomma som är i is kan inte växa. Den kan inte blomma ut eller sprida någon doft. Den finns liksom bara där någonstans i isen.
Vi kan då be till Gud att han ska komma med sin brinnande kärlek och tina upp oss. En isbit som är i en eld kan inte vara i fast form, den smälter ju. Så Gud kan "bryta"(smälta) våran is med hans kärlek."



Det är som hon sa, Gud kan bryta det som är ivägen. Men kan du ibland känna att du bygger upp en mur runt dig när du varit med om någonting eller blivit sårad? Det gör iallafall jag, men när jag gör det så är jag liksom inte den jag är. Då kanske jag inte är lika glad, lika rolig, jag kanske inte är som jag egentligen är, bara för att jag blivit sårad och på något sätt då byggt upp en mur. Om jag får kärlek då och känner mig älskad så brukar oftast byggnaden runt mig försvinna. Den faller liksom ihop och det är det som Guds kärlek kan göra. Vi människor kan vara bra på att älska andra, men ingen älskar så som Gud.

Jag vill inte leva bakom en mur, eller inne i en isbit. Jag vill att människor ska se vem jag egentligen är.
Du kanske också vill få bort is runt omkring dig och börja blomma ut igen? Vara den du är och inte vara bakom någon mur? Be då Gud komma med sin brinnande kärlek så att isen smälter. Han hör bön och jag lovar att isen så småningom kommer att smälta!

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=f6CDWRcMJvw



Hjälp till att sprida detta, världen behöver ändring nu!

2012-05-23 @ 21:13:21
Postat av: Ally

kan det vara så att du möjligtvis var med på ungdomskvällen på fredagen? tror att vi kanske träffades isf :)

2012-06-06 @ 20:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0