Ett kvällsmöte tillsammans Den Helige Ande

Igår var en av de bästa kvällarna i mitt liv. Vi var här på Flahult och hade kvällsmöte som vi brukar ha varje kväll. Just igårkväll handlade predikningen om den Helige Ande, som är en del av Gud och som kan bo i oss. Det var mycket som berättades och efteråt så fanns det olika stationer som man kunde komma till. Ett om man ville bli helad, ett om man ville bli fylld av den Helige Ande och sen var det en till som jag inte riktigt kommer ihåg. Fast det som jag kommer ihåg är att jag gick till den platsen man skulle gå till om man ville ha mer av den Helige Ande.
 
Det var rätt läskigt att gå fram dit och det var rätt omtumlade att stå där också. Vissa började skaka, vissa grät och grät och vissa skrattade. Alla mötta av den Helige Ande men alla på olika sätt. Det var ibörjan som en tjej började skaka och föll ner på marken. Sådana saker hade jag bara sett på dokumentärer innan, så jag visste att det fanns, men det var inte förrän i det ögonblicket som jag såg det, som jag förstod att Gud verkligen är stor.
 
Det var alltså första gången jag förstod hur stor Gud är. Det är sjukt och det är så svårt att förstå, men han är ju så mycket större än vi fattar liksom. Det händer något i oss när vi inser sådana saker. För mig var det så stort och jag bara föll ner och grät. Jag vet inte vad som hände, för jag bara grät och grät. Oftast när man gråter så hänger tankarna och tårarna ihop, men nu var det som att jag grät utan att tänka på det och i mina tankar så undrade jag vad som faktiskt hände.
 
Det var första gången som jag verkligen var med om det och det blev på något sätt så stort för mig. Det är inte så ofta som det på ett vanligt möte händer att Gud möter människor så mycket. Gud kan möta människor på olika sätt men just det sättet är något speciellt. Det är så underbart att se hur stor Gud är och hur liten vi är, också hur liten djävulen är. För kommer Gud och verkar i oss så blir djävulen arg. Vi fick se lite av djävulens makt också under mötet, men det var ändå Gud som var störst i alltihop. Att just förstå hur stor Gud är, det är något otroligt! För Gud är så stor, så mycket större än vi tror!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: JULIA

Häftigt!!!

Blev lite nyfiken: hur fick ni se djävulens makt undetr mötet?
Var det någon som blev andedöpt och började tala i tungor, eller är ni redan andedöpta? :)

Bless!

Svar: Ja, det är så stort!
Rätt ord kanske inte var att se djävulens makt. Men vi fick vara med om att människor var besatta och det var någon som hade en demon i sig. Det kan låta riktigt läskigt och ja, det var det egentligen med. Men Gud är så stor och jämfört med Gud så är djävulen ingenting!

Alla som tror har Anden i sig och det får man den dag man bestämmer sig för att tro. Bara för att man har den Helige Anden så betyder det inte att man talar i tungor. Alla får liksom inte den gåvan. Men ja det var människor som fick tungotalets gåva och började tala i tungor :)

Blessyou!
Linnea Amanda Sandgren

2012-07-13 @ 00:11:23
Postat av: Axel

Underbart att läsa! Jag blir glad av din blogg, älskar hur du beskriver dina möten med Gud, och att du nämner hur otroligt stor han är. Fortsätt såhär Linnéa! :)

Svar: Åh vad glad jag blir! Tack så jätte mycket! :)Han är verkligen stor och älskar oss så mycket! :)
Linnea Amanda Sandgren

2012-07-13 @ 23:44:23
Postat av: David

Underbart att höra, tack Gud för att du är så oerhört stor och för att vi får känna av din närvaro mitt ibland oss! Det är verkligen härligt att höra, det behövs.

Det låter verkligen som du har haft ett fantastiskt läger, blev inspirerad att själv kolla möjligheterna för att åka på något läger eller liknande för att studera Bibeln lite närmare över ett typ. När du är hemma och har tid får du jättegärna berätta mer om hur du hade det, låter väldigt spännande :)

Jag har aldrig själv varit med om helande eller personer som faller ihop (i ett samband med många personer samlade under ett möte t ex.) så som du beskriver. Kanske mest beror på att jag inte rört mig så mycket i frikyrkliga kretsar där tron kanske är lite starkare. Beskriv gärna mer, varför föll hon ihop? Vad upplevde hon? :)

Må bra!

Frid!

Svar: Ja tack Gud! Det är verkligen något som behövs! Jag har verkligen haft ett underbart läger. Åh ja men gör det! Det låter toppen! :)

Ja jag är hemma nu och ska självklart skriva lite om vad som hänt och vad jag lärt mig. Jag ska försöka skriva idag om jag hinner, annars blir det imorgon :)

Nej alltså jag hade aldrig varit med om det innan heller, så det var verkligen något speciellt för mig. Jag tror inte att det spelar någon roll om vart man är, Gud finns är ju överallt och bryr sig om alla. Men vi blev ju förfrågade om vi ville ha mer av den Helige Ande och fick gå fram om vi ville och folk bad för oss. Hade det inte hänt så hade ju inte Gud haft en chans att göra det heller, kan ju varit så. Vi hade fler gånger då folk började studsa upp och ner i flera timmar utan att kunna göra något. Vad hon upplevde har jag ingen koll på, men det är såhär. Att när Gud kommer med sin kraft så blir det så kraftigt att kroppen inte kan hantera det. Så man skakar och rycker, det är egentligen inget ovanligt, men det är inte ofta sådant händer i Sverige idag. Det är verkligen intressant vad som egentligen kan hända när folk får möta Gud. Det finns så många olika sätt! :)

God bless you! :)
Linnea Amanda Sandgren

2012-07-15 @ 16:00:28
Postat av: Håkan

Underbart att du fick uppleva Herrens närhet så starkt,Ha det välsignat,,

Svar: Ja det var det verkligen! Underbart! Bless!
Linnea Amanda Sandgren

2012-07-15 @ 21:12:20
URL: http://www.livetsljus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0