Ett citat - Facing the Giants

Jag tänker låta detta citat få tala för sig själv:
 
"Vad är syftet med att leva? Jag gillar att leva men vissa saker glöms med tiden bort. För det mesta har det bara handlat om oss själva. Bibeln säger att Gud skapade oss för sin skull, för att högakta honom. Jesus sa att det viktigaste i livet är att älska Gud överallt annat och älska andra som sig själv. Så om vi lever utan att åstadkommit något så har vi inte insett det. Då blir allt meningslöst. Saker vi gör är bara en del av hur vi högaktar Gud. För han bryr sig om din tro. Han bryr sig om det du tycker om och är med på det. Gud skickade Jesus så att vi kunde leva för honom. Det är därför vi är här. Vi måste hedra honom i allt vi gör. Vi lovordar honom vare sig vi förlorar eller vinner, så vad lever ni för? Jag har beslutat att ge Gud allt jag har, resten får han besluta" - Facing the Giants

Kommentarer
Postat av: Ellen

Så bra citat verkligen!! Och filmen är ju sjukt bra med! ;D <3

Svar: Jo jag håller med dig om både citatet och filmen, det är verkligen en film som är värd att se! Den innehåller så fruktansvärt många bra citat! :D <3
Linnea Amanda Sandgren

2012-07-29 @ 15:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0