Att snubbla i livet

Som jag nämnt innan på bloggen någon gång så har vi en almanacka i köket som heter "Tankar om livet". I den så står det tänkvärda saker om varje dag, och för några dagar sen gick jag förbi almanackan och då stod det en väldigt bra sak i den, en sak som jag funderat på nu efter. Det stod såhär:
"Som när ett litet barn lär sig gå snubblar vi alla och faller ibland. Men Gud, vår stolte fader, väntar på att få hjälpa oss upp, borsta av oss och uppmuntra oss att försöka igen"
-
Visst är det underbart? Vi har en pappa som verkligen älskar oss och vill hjälpa både dig och mig upp när vi har snubblat till i livet. Det är ofta att vi glömmer det och försöker komma upp själva istället, men det brukar inte ge så bra resultat. Visst vi kommer säkert upp igen och försöker gå igen. Men tillslut orkar vi inte mer, bara för att vi ramlar för mycket. Vi tappar vår styrka och behöver hjälp, och det är där vi behöver Gud. Han erbjuder sig att hjälpa oss upp, och erbjuder sig också att peppa dig att fortsätta.
-
Så frågan till dig: Hur vill du ha det? Är du trött på att ensam behöva ta dig upp när du snubblar till i livet? Om du är det så har jag nog en bästa nyheten idag! Du kan slippa göra det själv, för Gud älskar dig och hjälper dig gärna. För just nu står han bara och väntar på dig. Han väntar på att du ska sträcka dina händer mot honom så han kan hjälpa dig upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0