"Jag ser Gud bakom allt jag ser"

I bilen häromdagen så skulle vi i familjen åka hem efter att ha varit en sväng i Växjö. Vi hade under hela vägen haft musik men jag började inte riktigt lyssna på den försen efter en stund. Då spelades en låt som Ulf Christiansson sjöng och som hette: "Jag ser Gud bakom allt jag ser". Vilket är en mycket fin låt med tänkvärd text. Jag började tänka på vad han sjöng och stämde in.
-
Att se Gud bakom allt man ser. Det handlar om att se det vackra och se Gud i det.
Att se Gud bakom de fina blommorna eller igenom den sköna sommardagen. Jag tror att Gud skapat allt och därför kan jag se Gud i det jag ser. Jag kan se honom igenom det han skapat. Trots att det kan vara rätt så svårt, så är det ganska lätt. Du kan se Gud genom allt, det är bara det att du kanske inte bara kan titta som du brukar göra, du kanske behöver ta ett förstoringsglas för att verkligen se. Det kan vara lite krångligt, men han finns där, det lovar jag dig!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0