Gud finns där, nära dig

Vi människor kan ofta vara beroende av känslor, att vi måste känna för att det ska vara på riktigt. Jag har speciellt upplevt att jag många gånger trott att Gud varit långt borta bara för att jag inte känt att han är där. Men hallå? Gud är ju lika nära ändå. Man kan inte bara förlita sig på känslor hela tiden. Bara för att det känns som att Gud är långt borta, så är han inte det.

Det kanske är så du känner. Du kanske känner dig ensam och undrar vad Gud har tagit vägen. Men..
Gud själv har sagt: Jag skall aldrig svika dig, aldrig överge dig, - Heb 13:5
"Och jag är med er alla dagar till tidens slut" - Matt 28:20
 

Kommentarer
Postat av: Joachim

Jättebra skrivet! Fortsätt med det! :)

Svar: Tack Joachim! Det ska jag! :)
Linnea Amanda Sandgren

2012-08-18 @ 14:19:52
Postat av: Julia

Grymt inlägg! btw, vart finns de där bilderna? så sjukt klockrena hihi x) <3

Svar: Tack Julia! Visst är de! Några sådana bilder hittar du här: http://www.turnbacktogod.com/jesus-christ-cartoons/;)
Linnea Amanda Sandgren

2012-08-18 @ 14:30:06
URL: http://juliasoderblom.blogg.se
Postat av: Ellen

JÄTTE BRA INLÄGG! ;D och älskar din blogg!!

Svar: Tack Ellen! :D
Linnea Amanda Sandgren

2012-08-18 @ 15:07:58
Postat av: Axel

Jättefint, jag älskar att läsa dina inlägg, och du är grym på att skriva så fortsätt med det :)

Svar: Tack Axel, vad glad jag blir! Tack! Och ja, fortsätta skriva ska jag göra! :)
Linnea Amanda Sandgren

2012-08-18 @ 16:08:27
Postat av: Mia

Jaaa det är så sant! Man måste bygga sin tro på en stark grund, och inte bara känslor för så rasar man så fort man inte "känner" något. Bibeln är en sjukt bra grund att bygga tron på. Din blogg är sjukt bra!

Svar: Ja visst är det så! och som du säger så ger Bibeln en bra grund! :)Tack så mycket Mia!
Linnea Amanda Sandgren

2012-08-19 @ 12:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0