springa till tryggheten

När jag är på en plats där jag inte känner mig trygg, när jag inte gillar vart jag är så är det ofta som jag bara önskar att jag vore hemma. För hemma känner jag mig trygg. Det är liksom där som jag kan ta det lugnt och koppla av.
Ett exempel är skolan. Det finns nog ingen plats som jag tycker så dåligt om som just skolan. Ibland kan det vara mycket i skolan, klassen kaxar och lärarna är som de är. Då vill man bara hem, och ibland så sticker man hem också. Då vill man liksom bara springa hem, hem till familjen, bara hem till huset.
-
Jag önskar att nästan så skulle det vara i mitt liv. Inte att jag vill springa hem till mitt hus när jag mår dåligt, utan att jag springer hem till Gud när det är något. Nu menar jag inte att jag ska springa dit när jag inte gillar någon plats, utan när det är något som gör mig ledsen. Om jag mår dåligt så skulle jag vilja springa till Gud och vara i hans närhet. Gud är på ett sätt hem för mig. För Gud är i mitt hjärta och det är där jag kan vara jag och jag kan vara lugn. Det händer att jag springer till Gud och gråter ut och snackar när jag inte mår bra, men jag skulle önska att det va så oftare.
-
Det är lätt att glömma bort att Gud finns där för oss hela tiden. Både när vi är ledsna och glada. Gud vill hjälpa oss och han vill vara med oss. Tänk på det. Det är inte fel av att komma till Gud när vi är ledsna, (men vi kanske inte borde glömma bort honom när allt är bra heller). Men Gud är där och tänk på det. Vart villdu gå när du mår dåligt? Vill du bara sitta och tjura och må dåligt för dig själv eller vill du dela med dig till Gud och låta han hjälpa dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0