rost i din själ?

Jesus säger ofta att han är saker. Vägen, sanningen och livet.. Grinden.. och andra exempel. En sak som Gud säger att han är, är just livets bröd. ''Jag är livets bröd''-Joh 6:48 och i Joh 6:35: ''Jesus svarade: "Jag är livets bröd. Den som kommer till mig skall aldrig hungra, och den som tror på mig skall aldrig någonsin törsta.''
Men.. Vad betyder det? Vad betyder det att Jesus är livets bröd? Jo, att vi behöver Jesus i våra liv. Brödet symboliserar då mat, och mat behöver vi liksom. Jesus är det vi behöver för våra liv.

Guds ord är en annan sak vi behöver i våra liv. Jesus talar ofta till oss igenom boken. Det är inte så ofta man hör en röst ifrån himlen som säger åt dig att göra si och så. Nej, jag har inte varit med om det iallafall. Men däremot har han talat till mig många gånger igenom bibeln. Gud använder bibeln för att tala till oss, och de blir på något sätt mer än bara ord med hjälp av helige ande.

Jag vet inte vem den här personen är, men personen måste ha varit jätte klok. Han sa en gång detta:
''Damm på din bibeln betyder rost i din själ'' - C.H Spurgeon.
Jag kan inte göra något annat än att bara hålla med. Om vi inte läser bibeln på ett tag så plötsligt dras vi sakta men säkert längre ifrån Gud. Det är något som blir dåligt i hjärtat. Som om själen rostar. Och så är det bara, Gud använder bibeln för att nå oss, för att hjälpa oss. Det gör oss också att bli som Gud, får oss att må bättre och den hjälper oss umgås med Gud.

Hur har du det? Har du damm på din bibel och rost i din själ? Isåfall är det inte försent att börja få bort det. Läs bibeln och försök umgås med Gud, för jag säger bara en sak, en sak som är sann:
Gud ord är levande och verksam!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0