Leva för andra, att finnas till för andra.

Idag tänkte jag utgå ifrån ett bibelord. Romarbrevet 15:1-2
-Vi som är starka är skyldiga att hjälpa de svaga med deras bördor och får inte tänka på oss själva. Vi skall var och en tänka på vår nästa, på vad som är gott och bygger upp-
Det står att vi är skyldiga, men låt oss tänka såhär. När du är svag och är ledsen, så är det alltid skönt att ha någon bredvid sig som bryr sig som man kan berätta för. Som är starkare än sig själv som kan ge en bra ord för att må bättre. Jag tycker det iallafall, och det är matt 7:12. Allt vad ni vill att människorna skall göra för er, det skall ni också göra för dem. Liksom när vi är ledsna så vill vi säkert ha någon där, och för att någon ska vilja finnas där så måste vi också vara där för dem, om de är ledsna. Och är svaga. Vi ska bry oss om andra. Leva för andra. Det är någon jag har funderat på. Det är inte värt att leva för mig själv, då har jag inte något att leva för. Genom att leva för Gud så älskar jag andra. Tänk på de här bibelorden idag. Finns det något ni kan göra för andra genom att tänka på de här?
Bless

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0