vi är så älskade!

Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv - Joh 3:16

Gud älskade oss så mycket, sanningen är att han inte bara älskade oss utan att han faktiskt älskar än i dag. Han älskar oss så mycket. Det är svårt att förstå, men han gör det. Jag tror att vi lätt glömmer bort det, att vi är älskade. Så det är bra att vi påminner oss om det.
-
Jag tänker på boken ''Himlen finns på riktigt'', när jag pratar om att Gud älskar. För den lille pojken som var i himlen sa ständigt, om och om igen, att Jesus älskar. Att Jesus älskar barnen. Det står i Bibeln att vi ska vara som barn, kanske inte att vi ska se ut som ett barn, han menar mer att vi ska vara som barn för de har så lätt att förstå. De behöver inte veta allt, de tror liksom ändå. De har så lätt att lita på Gud. Så om vi ska vara barn, så menar den pojken att Jesus älskar oss. Jesus älskar oss, både dig och mig. Gud gav tillochmed sin egen son, för våran skull! Kom ihåg det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0