Världens ljus

En sak som jag tycker är viktigt är vardagen. Där vi oftast är med samma personer ganska ofta. Så som på jobbet, där finns ju arbetskamraterna som man träffar ofta. I skolan finns alla klasskompisar som man träffar varje dag förutom på helgerna, och det är där ni är på vardagarna, där ni träffar människor, det är där förändringar behöver ske.
-
Innan har jag pratat mycket om att kristna vill ju se sina vänner börja tro. Att vi vill sprida Jesus till andra, och det är lite det jag tänker ta upp igen. Där ni är har ni värsta chansen att vara den ni är, att stå för det ni tror på och bara lysa upp och peka på Jesus. För jag lovar dig, människor märker av dig om du gör det och det gör skillnad. Jag säger inte bara detta för att jag tror att det är så, nej jag säger detta för att jag vet att det är sant. Jag har själv varit med om det och är det fortfarande.
-
Förra året, ja då var jag kristen också, men jag stod inte upp lika mycket för det och jag visade det inte på samma sätt som jag gör idag. Jag bara märker hur människor i min vardag, i min omgivning förstår att det är något speciellt som jag har, för jag har en så stark tro. Det är inte jag som är speciell, det är min tro folk märker och reagerar på. Min tro på Jesus, min tro på att Gud finns.
-
Att vara den du är, där du är kan göra skillnad. I Matt 4:14-16 står det:
Ni är världens ljus. En stad uppe på ett berg kan inte döljas, och när man tänder en lampa sätter man den inte under sädesmåttet utan på hållaren, så att den lyser för alla i huset. På samma sätt skall ert ljus lysa för människorna, så att de ser era goda gärningar och prisar er fader i himlen.
-
Vi är världens ljus. Du kan vara ett ljus där du är. Älskar du andra människor och vill deras bästa, är du den du är och står upp för din tro så kan du vara ett ljus, och jag tror det är viktigt att vi är det. För världen idag kan vara väldigt mörk och dyster, därför behöver vi vara ljus och lysa upp världen tillsammans. Är du i ett mörkt rum och tänder ett ljus så märks ljuset eller hur? Det lyser upp, och på samma sätt kan vi lysa upp bland människor om vi tror. En person kan inte göra allt, men tillsammans kan vi göra mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0